Forum crestin |
Sambata seara, AS organizeaza Seara pentru tineri. Sunt invitati toti tineri si cei care se simt inca tineri pe str. Pargarilor nr. 2, Sector 2, la orele 18.Va asteptam in Domnul! AS organizeaza Seara de Film Crestin in fiecare Miercurea, la orele 19. Asteptam pe toti acei care doresc sa se destinda intr-o admosfera crestina pe str. Pargarilor nr. 2, Sector 2, Bucuresti! Pacea Domnului! |
dd | |
| . |
| | Devotiune 2009 | |
| | |
Autor | Mesaj |
---|
Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Sâmbătă 21 februarie 2009 - ADEVĂRATA BINEFACERE NU FACE COMPROMIS CU RĂUL Mier Mar 11, 2009 6:51 pm | |
| Sâmbătă 21 februarie 2009 - ADEVĂRATA BINEFACERE NU FACE COMPROMIS CU RĂUL
Citeşte Biblia: NUMERI 28 30„Oricine face păcat, face şi fărădelege; şi păcatul este fărădelege. Şi stiti că El S-a arătat ca să ia păcatele si în El nu este păcat." (1 Ioan 3:4.5)
Odată cu trecerea timpului şi pe măsură ce numărul credincioşilor creştea, Ioan lucra cu tot mai multă credincioşie şi seriozitate pentru fraţii lui. Era o vreme plină de pericole pentru biserică. Amăgirile lui Satana erau răspândite pretutindeni. Trimişii lui Satana încercau să stârnească opoziţia faţă de învăţăturile lui Hristos prin răstălmăcire şi minciună şi, în consecinţă, disensiunile şi ereziile puneau în pericol existenţa bisericii. Unii dintre cei ce îl mărturiseau pe Hristos, pretindeau că dragostea Sa îi scutea de ascultarea de Legea lui Dumnezeu. Pe de altă parte, mulţi îi învăţau pe alţii că era necesară păzirea obiceiurilor şi a ritualurilor evreieşti; că simpla păzire a Legii, fără credinţa în sângele lui Hristos, era suficientă pentru a fi mântuit.
Unii susţineau că Hristos fusese un om bun, dar negau divinitatea Lui. Alţii, care pretindeau că erau credincioşi cauzei lui Dumnezeu, erau amăgitori şi, în practică, îl tăgăduiau pe Hristos şi Evanghelia. Prin faptul că trăiau în nelegiuire, ei aducea erezii în biserică. În acest fel, mulţi oameni erau conduşi spre labirintul scepticismului şi al deznădejdii.
Ioan se întrista când observa cum pătrundeau în biserică aceste minciuni otrăvitoare. El vedea pericolul la care era expusă biserica şi întâmpina situaţia de criză cu promptitudine şi hotărâre. Epistolele lui Ioan sunt impregnate cu dragoste, de parcă ar fi scris cu un penel înmuiat în dragoste. Însă, când venea în contact cu cei care încălcau Legea lui Dumnezeu şi care pretindeau totuşi că nu aveau păcat, nu ezita să îi avertizeze că se înşelau teribil. [...]
Suntem împuterniciţi să avem aceeaşi părere ca şi ucenicul iubit despre cei care pretind că rămân în Hristos, dar trăiesc în nelegiuire. În aceste zile din urmă există lucruri rele, similare celor ce ameninţau bunăstarea bisericii timpurii, şi trebuie să se ţină seama de învăţăturile apostolului Ioan în această privinţă. „Trebuie să practicaţi binefacerea" este strigătul ce se aude pretutindeni, adresat în special celor care pretind că au fost sfinţiţi. Însă adevărata binefacere este prea curată, ca să acopere păcatul nemărturisit. Deşi ni se cere să iubim sufletele pentru care a murit Hristos, nu trebuie să facem niciun compromis cu răul. Nu trebuie să ne unim cu cei răzvrătiţi şi să numim acest lucru binefacere. Dumnezeu aşteaptă ca poporul Lui din această epocă a istoriei lumii să stea de partea binelui, cu fermitatea cu care s-a împotrivit apostolul Ioan minciunilor ce distrugeau sufletele. - Faptele apostolilor, pag. 553-555 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Duminică 22 februarie 2009 - CARACTERUL SPIRITUAL AL LEGII Mier Mar 11, 2009 6:52 pm | |
| Duminică 22 februarie 2009 - CARACTERUL SPIRITUAL AL LEGII
Citeşte Biblia: NUMERI 31 32„Am venit nu să stric [Legea], ci să împlinesc." (Mat. 5,17)
Hristos a fost Cel care a proclamat Legea pe Muntele Sinai, în mijlocul tunetelor şi al flăcărilor. Slava lui Dumnezeu, asemenea unui foc mistuitor, s-a oprit deasupra, şi muntele se cutremura de prezenţa Domnului. Mulţimile lui Israel, prosternate, ascultau cu veneraţie preceptele sacre ale Legii. [...]
Când s-a dat Legea, copiii lui Israel, decăzuţi din pricina lungilor ani de sclavie din Egipt, aveau nevoie să fie impresionaţi de puterea şi de măreţia lui Dumnezeu; însă nu li S-a descoperit ca fiind mai puţin decât un Dumnezeu al dragostei. [...]
Legea dată pe Sinai reprezenta enunţarea principiului dragostei, o descoperire a Legii cerului pe pământ. Ea a fost dată prin mâna unui Mijlocitor - rostită de Cel prin a cărui putere inima oamenilor putea fi adusă în armonie cu principiile ei. Dumnezeu a dezvăluit scopul Legii când i-a spus lui Israel: „Să-mi fiţi nişte oameni sfinţi" (Exod 22,31).
Însă Israel nu a perceput natura spirituală a Legii şi, prea adesea, presupusa lor ascultare nu era altceva decât o păzire a formelor şi a ritualurilor, şi nu o supunere a inimii înaintea suveranităţii dragostei. Când Isus le-a reprezentat oamenilor, prin caracterul şi prin lucrarea Lui, atributele sfinţeniei, ale bunătăţii şi ale iubirii părinteşti ale lui Dumnezeu şi le-a arătat faptul că simpla ascultare ceremonială nu avea importanţă, conducătorii iudei nu au primit şi nu au înţeles cuvintele Lui. Ei considerau că El trata cu uşurinţă cerinţele Legii şi, în momentul în care le-a înfăţişat chiar adevărurile care constituiau esenţa slujbei lor rânduite de Cer, ei L-au acuzat că încerca să o înlăture, luând în considerare numai aparenţele.
Cuvintele lui Hristos, deşi rostite cu calm, au fost spuse cu o convingere şi cu o putere care au mişcat inimile oamenilor. ... „Noroadele au rămas uimite de învăţătura Lui; căci El îi învăţa ca unul care avea putere, nu cum îi învăţau cărturarii lor" (Mat. 7,28.29). Fariseii au observat marea deosebire dintre metoda lor de instruire şi cea a lui Hristos. Ei au văzut că măreţia, puritatea şi frumuseţea adevărului, cu influenţa lui profundă şi blândă, prindea rădăcină în mintea multora. Dragostea şi tandreţea divină a Mântuitorului atrăgeau inima oamenilor la El. [...]
Mântuitorul nu a spus nimic din ceea ce ar fi dezrădăcinat credinţa în religia şi instituţiile pe care le dăduse prin Moise, întrucât fiecare rază de lumină pe care marele conducător al lui Israel o transmitea poporului era primită de la Hristos. În vreme ce mulţi zic în inima lor că El a venit să desfiinţeze Legea, El ne descoperă în cuvinte clare atitudinea Sa faţă de cerinţele divine. „Să nu credeţi că am venit să stric Legea sau Prorocii", a spus El. - Cugetări de pe Muntele Fericirilor, pag. 45-48 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Marţi 24 februarie 2009 - LEGEA LUI DUMNEZEU - O BARIERĂ ÎMPOTRIVA RĂULUI Mier Mar 11, 2009 6:54 pm | |
| Marţi 24 februarie 2009 - LEGEA LUI DUMNEZEU - O BARIERĂ ÎMPOTRIVA RĂULUICiteşte Biblia: NUMERI 35 36„ [Poruncile Sale] întărite pentru veşnicie, făcute cu credincioşie şi neprihănire." (Ps. 111,Cel care de bunăvoie încalcă o poruncă, nu ţine niciuna din ele în duh şi în adevăr. „Cine păzeşte toată Legea şi greşeşte într-o singură poruncă, se face vinovat de toate." (Iacov 2,10) Păcatul nu constă în mărimea actului de neascultare, ci în actul de-mpotrivire faţă de voinţa exprimată a lui Dumnezeu chiar şi în cel mai neînsemnat aspect; căci acest lucru ne arată că mai există, încă, o legătură între om şi păcat. Inima aduce o slujire împărţită. Există o tăgăduire efectivă a Lui Dumnezeu, o răzvrătire împotriva legilor guvernării Sale. Când omul alege să se îndepărteze de cerinţele Domnului şi să stabilească un standard al datoriei personale, vor exista numeroase standarde care să se potrivească diferitelor mentalităţi, iar conducerea va fi luată din mâinile Domnului. Voinţa omului va câştiga supremaţie, iar voinţa înaltă şi sfântă a lui Dumnezeu - scopul dragostei Sale faţă de creaturile Sale - va fi dezonorată. De fiecare dată când îşi aleg propriul drum, oamenii se aşază în conflict cu Dumnezeu. Ei nu vor avea loc în împărăţia cerului, fiindcă se află în vrăjmăşie cu însăşi principiile cerului. Prin desconsiderarea voinţei lui Dumnezeu, ei se aşază de partea lui Satana, vrăjmaşul lui Dumnezeu şi al omului. Omul va trăi nu printr-un anumit cuvânt, nici prin mai multe cuvinte, ci prin orice cuvânt ieşit de la Dumnezeu. Nu putem să desconsiderăm nici măcar un cuvânt, oricât de neesemnificativ ni s-ar părea, şi să fim în siguranţă. Toate poruncile Legii sunt pentru binele şi fericirea omului, atât în viaţa aceasta, cât şi în cea viitoare. Prin ascultarea de Legea lui Dumnezeu, omul este înconjurat cu o barieră care îl ocroteşte de păcat. Cel care dărâmă această barieră divină într-un loc, îi distruge puterea pe care o are de a-l proteja, deoarece, în acest fel, îi deschide vrăjmaşului o cale prin care acesta poate pătrunde ca să piardă şi să ducă la pieire. Când au riscat să desconsidere voinţa lui Dumnezeu într-un singur aspect, primi noştri părinţi au deschis porţile prin care a intrat suferinţa în lume. Orice persoană care le urmează exemplul va culege un rod asemănător. Dragostea de Dumnezeu stă la baza fiecărui precept al Legii Sale, iar cel care se îndepărtează de poruncă, îşi atrage propria nefericire şi pierdere. [... Religia bazată pe Lege nu este suficientă pentru a-l aduce pe om în armonie cu Dumnezeu. ... Isus a continuat să le arate ascultătorilor Săi ce însemna ca poruncile lui Dumnezeu - caracterul lui Hristos - să fie reprodus în ei. - Cugetări de pe Muntele Fericirilor, pag. 51-55 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Miercuri 25 februarie 2009 - FIECARE SUFLET TREBUIE TRATAT CU RESPECT Mier Mar 11, 2009 6:56 pm | |
| Miercuri 25 februarie 2009 - FIECARE SUFLET TREBUIE TRATAT CU RESPECT
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: DEUTERONOM 1-3„Să nu urăşti pe fratele tău în inima ta. ... Să nu te răzbuni şi să nu ţii necaz pe copiii poporului tău. Să iubeşti pe aproapele tău cape tine însuţi. Eu sunt Domnul." (Lev. 19,17.18)
Cuvintele Mântuitorului le-au arătat ascultătorilor Săi că, deşi îi acuzau pe alţii că sunt nelegiuiţi, ei înşişi erau la fel de vinovaţi; fiindcă ei cultivau răutatea şi ura. ... Ei nutreau cea mai mare ură faţă de asupritorii romani şi se simţeau liberi să îi urască şi să îi dispreţuiască pe toţi ceilalţi dintre neamuri, şi chiar pe conaţionalii lor, care nu se conformau în întregime ideilor lor. Prin toate acestea, ei încălcau Legea care declară: „Să nu ucizi."
Spiritul de ură şi de răzbunare îşi are originea în Satana şi l-a determinat pe acesta să îl dea la moarte pe Fiul lui Dumnezeu. Orice om care nutreşte răutatea şi brutalitatea, cultivă acelaşi spirit. ... Fapta rea este ascunsă în gândul de răzbunare la fel cum planta este ascunsă în sămânţă. ... Prin faptul că ni L-a dat pe Fiul Său, ca să ne răscumpere, Dumnezeu ne-a arătat cât de mult preţuieşte fiecare suflet omenesc şi că nu îi dă nimănui libertatea de a vorbi dispreţuitor faţă de altcineva. Vom vedea defecte şi slăbiciuni la toţi cei din jurul nostru, însă Dumnezeu Se declară proprietarul fiecărui suflet - prin creaţiune şi, încă o dată, prin răscumpărarea prin sângele preţios al lui Hristos. Toţi au fost creaţi după chipul Său, şi chiar şi cei mai decăzuţi trebuie trataţi cu respect şi sensibilitate. Dumnezeu ne va cere socoteală chiar şi pentru un singur cuvânt rostit cu dispreţ faţă de un suflet pentru care Hristos Şi-a dat viaţa. [...]
Isus spune că oricine îşi acuză fratele de apostazie sau de dispreţ la adresa lui Dumnezeu arată că el însuşi este vrednic de aceeaşi condamnare.
Hristos însuşi, când S-a certat cu Satana pentru trupul lui Moise „n-a îndrăznit să rostească împotriva lui o judecată de ocară" (luda 9). Dacă ar fi făcut acest lucru, S-ar fi aşezat pe terenul lui Satana, căci acuzarea este arma celui rău. El este numit în Scriptură „pârâşul fraţilor noştri" (Apoc. 12,10). Isus nu va folosi niciuna dintre armele lui Satana. El l-a întâmpinat cu cuvintele „Domnul să te mustre!" (luda 9)
El ne-a dat un exemplu. Când suntem aduşi în conflict cu vrăjmaşii lui Hristos, nu ar trebui să rostim niciun cuvânt răzbunător sau care să facă impresia unei judecăţi. Cel care este portavocea lui Dumnezeu nu ar trebui să rostească cuvinte pe care nici Maiestatea cerului nu le-ar folosi, dacă S-ar certa cu Satana. Trebuie să lăsăm în seama lui Dumnezeu lucrarea de judecare şi de condamnare. - Cugetări de pe Muntele Fericirilor, pag. 55-58 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Vineri 27 februarie 2009 - LEGEA DRAGOSTEI IERTĂTOARE A LUI DUMNEZEU Mier Mar 11, 2009 6:58 pm | |
| Vineri 27 februarie 2009 - LEGEA DRAGOSTEI IERTĂTOARE A LUI DUMNEZEU
Citeşte Biblia: DEUTERONOM 7-9„Iubiţi pe vrăjmaşii voştri." (Mat. 5,44)
Lecţia Mântuitorului: „Să nu vă împotriviţi celui ce vă face rău" era una dificilă pentru iudeii cei răzbunători. ... Însă Isus a făcut o declaraţie şi mai greu de acceptat: „Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă asupresc şi vă prigonesc, ca să fiţi fii ai Tatălui vostru care este în ceruri" (Mat. 5,44.45).
Acesta era spiritul legii pe care rabinii o considerau a fi un cod de prevederi reci şi rigide. Ei considerau că erau mai buni decât ceilalţi oameni şi că erau îndreptăţiţi să primească favoarea lui Dumnezeu, datorită naşterii lor în poporul Israel; însă Isus le-a îndreptat atenţia spre spiritul dragostei iertătoare, care constituia dovada că aveau motivaţii mai înalte decât vameşii şi păcătoşii pe care îi dispreţuiau.
El îndrepta atenţia ascultătorilor spre Conducătorul universului sub un nume nou: „Tatăl nostru". El îşi dorea ca ei să înţeleagă cu câtă bunătate îi trata Dumnezeu. El ne învaţă că, după „cum se îndură un tată de copiii lui, aşa Se îndură Domnul de cei ce se tem de El" (Ps. 103,13). O astfel de concepţie despre Dumnezeu nu a fost oferită lumii de nicio religie, în afară de cea biblică. Păgânismul îi învaţă pe oameni că Fiinţa Supremă este obiectul fricii, şi nu al dragostei - o divinitate răuvoitoare, care trebuie îmbunată prin sacrificii, şi nu un Tată care revarsă peste copiii Săi darul dragostei Sale. Până şi poporul Israel înţelegea atât de puţin învăţătura profeţilor referitoare la Dumnezeu, încât această descoperire a dragostei părinteşti era o temă nouă, un nou dar pentru lume. [...]
Fiecare lucru bun pe care îl avem, fiecare rază de soare şi fiecare ploaie, fiecare bucată de pâine, fiecare clipă a vieţii, este un dar al dragostei.
Tatăl nostru a avut milă de noi pe când nu aveam un caracter iubitor şi plăcut, pe când eram „vrednici să fim urâţi şi urându-ne unii pe alţii".
Copiii lui Dumnezeu sunt aceia care sunt părtaşi ai caracterului Său. Rangul, naşterea, naţionalitatea, privilegiile religioase nu sunt o dovadă a apartenenţei noastre la familia lui Dumnezeu, ci dragostea, o dragoste care cuprinde toată omenirea. Chiar şi păcătoşii ale căror inimi nu sunt cu totul închise faţă de Duhul lui Dumnezeu vor răspunde pozitiv, dacă sunt trataţi cu bunătate; dacă răspund cu ură pentru ură, vor oferi şi dragoste pentru dragoste. A fi amabil cu cei nerecunoscători şi răi, a face bine fără speranţa unei răsplăţi, este emblema regalităţii cereşti, o dovadă sigură prin care copiii Celui Preaînalt îşi dezvăluie moştenirea lor nobilă. - Cugetări de pe Muntele Fericirilor, pag, 73-75 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Sâmbătă 28 februarie 2009 - LEGEA LUI DUMNEZEU DESĂVÂRSITĂ ÎN NOI Mier Mar 11, 2009 7:00 pm | |
| Sâmbătă 28 februarie 2009 - LEGEA LUI DUMNEZEU DESĂVÂRSITĂ ÎN NOI
Citeşte Biblia: DEUTERONOM 10-12„Dacă ne iubim unii pe alţii, Dumnezeu rămâne în noi şi dragostea Lui a ajuns desăvârşită în noi."
(1 Ioan 4,12)
Condiţiile vieţii veşnice, sub har, sunt exact cele existente în Eden - neprihănirea absolută, armonia cu Dumnezeu, conformarea totală faţă de principiile Legii Sale. Standardul caracterului prezentat în Vechiul Testament este acelaşi cu cel prezentat în Noul Testament. Acest standard nu este unul pe care să nu-l putem atinge. Fiecare poruncă sau învăţătură dată de Dumnezeu conţine o făgăduinţă de reală valoare, care stă la baza poruncii. Dumnezeu a avut grijă să ne ofere tot ce este necesar ca să devenim ca El, şi va duce până la capăt acest lucru pentru toţi cei care nu se opun cu încăpăţânare, împiedicând astfel lucrarea harului Său.
Dumnezeul nostru ne-a iubit cu o iubire negrăită, iar noi începem să îl iubim pe măsură ce pricepem câte puţin din lărgimea, lungimea, adâncimea şi înălţimea acestei iubiri, care întrece orice cunoştinţă. Prin descoperirea frumuseţii lui Hristos, prin cunoaşterea dragostei pe care ne-a arătat-o pe când eram noi păcătoşi, inima îndărătnică este îmblânzită şi supusă, iar păcătosul este transformat şi devine un copil al cerului. Dumnezeu nu foloseşte mijloace de constrângere; dragostea este instrumentul pe care îl foloseşte pentru a alunga păcatul din inimă. Prin ea, El schimbă mândria în umilinţă şi vrăjmăşia şi necredinţa în dragoste şi credinţă. [...]
El ne spune să fim desăvârşiţi după cum El este desăvârşit, în acelaşi fel. Noi trebuie să fim surse de lumină şi de binecuvântare pentru cei din sfera noastră de influenţă, la fel cum El este pentru univers. Nu avem nimic de la noi înşine, ci lumina dragostei Sale străluceşte peste noi, iar noi trebuie să o reflectăm. În bunătatea Sa, putem fi desăvârşiţi în sfera noastră de acţiune, la fel cum şi Dumnezeu, este în sfera Sa de acţiune.
Isus a zis: „Fiţi desăvârşiţi după cum şi Tatăl vostrueste desăvârşit." Dacă sunteţi copiii lui Dumnezeu, sunteţi părtaşi ai naturii Sale şi nu puteţi să fiţi altfel decât El. Fiecare copil trăieşte prin viaţa pe care a primit-o de la tatăl lui. Dacă sunteţi copiii lui Dumnezeu, născuţi din Duhul Său, trăiţi prin viaţa pe care aţi primit-o de la Dumnezeu. În Hristos „locuieşte trupeşte toată plinătatea Dumnezeirii" (Col. 2,9); iar viaţa lui Isus este arătată „în trupul nostru muritor" (2 Cor. 4,11). Această viaţă va avea ca rezultat acelaşi caracter şi aceleaşi fapte ca şi cele din viaţa Lui. În acest fel, veţi fi în armonie cu fiecare precept al Legii Sale, întrucât „Legea Domnului este desăvârşită şi înviorează sufletulÎ (Ps. 19,7). Prin dragoste, „porunca Legii" va fi „împlinită în noi, care trăim nu după îndemnurile firii pământeşti, ci după îndemnurile Duhului." (Rom. 8,4) - Cugetări de pe Muntele Fericirilor, pag. 76-78 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Duminică 01 martie 2009 - ÎNDREPTĂŢIREA PRIN CREDINŢĂ - SINGURA NOASTRĂ SPERANŢĂ Mier Mar 11, 2009 7:02 pm | |
| Duminică 01 martie 2009 - ÎNDREPTĂŢIREA PRIN CREDINŢĂ - SINGURA NOASTRĂ SPERANŢĂCiteşte Biblia: DEUT. 13 - 16„Dacă cineva a păcătuit, avem la Tatăl un Mijlocitor, pe Isus Hristos, Cel neprihănit. El este jertfa de ispăşire pentru păcatele noastre şi nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii lumi."(1 Ioan 2,1.2)
Când păcătosul pocăit, chinuit de remuşcări înaintea lui Dumnezeu, înţelege jertfa pe care a adus-o Hristos pentru el şi acceptă că această jertfă este singura lui speranţă în această viaţă şi în viaţa viitoare, păcatele lui sunt iertate. Aceasta este îndreptăţirea prin credinţă. Orice suflet care crede trebuie să îşi supună voinţa în întregime voinţei lui Dumnezeu şi să rămână în starea de pocăinţă şi de părere de rău, punându-şi încrederea în meritele jertfei Răscumpărătorului şi mergând din putere în putere, din slavă în slavă.
Iertarea şi îndreptăţirea sunt unul şi acelaşi lucru. Prin credinţă, credinciosul părăseşte poziţia de răzvrătit, de fiu al păcatului şi al lui Satana, şi ocupă poziţia de supus loial al lui Hristos Isus, nu pentru că ar fi ceva bun în el, ci pentru că Hristos îl adoptă ca fiu al Său. Păcătosul primeşte iertarea păcatelor, fiindcă aceste păcate sunt purtate de Înlocuitorul şi Chezaşul nostru. Domnul I se adresează Tatălui Său ceresc astfel: „Acesta este copilul Meu. Îl absolv de condamnarea la moarte, oferindu-i viaţa Mea ca asigurare - viaţa veşnică - pentru că M-am aşezat în locul lui şi am suferit pentru păcatele lui. El este chiar fiul Meu iubit". În acest fel, omul, iertat şi înveşmântat în hainele frumoase ale neprihănirii lui Hristos, stă înaintea lui Dumnezeu fără cusur.
Poate că păcătosul va mai greşi, însă el nu este părăsit fără milă. Dar singura lui speranţă este pocăinţa faţă de Dumnezeu şi credinţa în Domnul Isus Hristos. Este prerogativa Tatălui aceea de a ne ierta fărădelegile şi păcatele, deoarece Hristos a luat asupra Sa vina noastră şi ne-a absolvit de ea, atribuindu-ne neprihănirea Sa. Jertfa Sa îndeplineşte toate cerinţele dreptăţii.
Îndreptăţirea este opusul condamnării. Dumnezeu îşi manifestă îndurarea nemărginită faţă de cei care sunt cu totul nevrednici. El le iartă păcatele şi fărădelegile în Numele lui Isus, care S-a făcut jertfă de ispăşire pentru păcatele noastre. Prin credinţa în Hristos, păcătosul vinovat primeşte binecuvântarea lui Dumnezeu şi o puternică speranţă în viaţa veşnică. - Comentariul biblic AZŞ, vol. 6, pag. 1070,1071
Păcătosul este îndreptăţit prin meritele lui Isus şi aceasta ca semn al faptului că Dumnezeu recunoaşte desăvârşirea preţului de răscumpărare plătit pentru om. Faptul că Hristos a fost ascultător până la moarte, şi încă moarte de cruce, este o dovadă că păcătosul pocăit este primit de Tatăl. - Signs of the Times, 4 iulie 1892 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Luni 02 martie 2009 - PĂCĂTOSUL POCĂIT ESTE PRIMIT ÎN HRISTOS Mier Mar 11, 2009 7:05 pm | |
| Luni 02 martie 2009 - PĂCĂTOSUL POCĂIT ESTE PRIMIT ÎN HRISTOS
Citeşte Biblia: DEUT. 17 - 19„Căci Hristos n-a intrat într-un locaş de închinare făcut de mână omenească, după chipul adevăratului locaş de închinare, ci a intrat chiar în cer, ca să Se înfăţişeze acum, pentru noi, înaintea lui Dumnezeu." (Evr. 9,24)
Hristos este Jertfa noastră, Înlocuitorul nostru,Chezaşul nostru, Mijlocitorul nostru divin; El a fost făcut pentru noi neprihănire, sfinţire şi răscumpărare. „Căci Hristos n-a intrat într-un locaş de închinare făcut de mână omenească, după chipul adevăratului locaş de închinare, ci a intrat chiar în cer, ca să Se înfăţişeze acum, pentru noi, înaintea lui Dumnezeu."
Mijlocirea lui Hristos în favoarea noastră constă în prezentarea meritelor Sale divine, oferindu-se Tatălui ca Înlocuitor şi Chezaş al nostru; căci S-a înălţat la cer ca să facă ispăşire pentru păcatele noastre. ... „Şi dragostea stă nu în faptul că noi L-am iubit pe Dumnezeu, ci în faptul că El ne-a iubit pe noi şi a trimis pe fiul Său ca jertfă de ispăşire pentru păcatele noastre." (1 Ioan 4,10) „De aceea şi poate să mântuiască în chip desăvârşit pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin Ei. pentru că trăieşte pururea ca să mijlocească pentru ei." (Evr. 7,25)
Aceste versete arată că voia lui Dumnezeu nu este să fiţi neîncrezători şi să vă chinuiţi sufletul cu temerea că El nu vă va accepta, pentru că sunteţi păcătoşi şi nevrednici. ... Prezentaţi-vă cazul înaintea Sa, apelând la meritele sângelui vărsat pentru voi, pe crucea Calvarului. Satana vă va acuza că sunteţi mari păcătoşi şi trebuie să admiteţi acest lucru, însă puteţi spune astfel: „Ştiu că sunt păcătos şi acesta este motivul pentru care am nevoie de un Mântuitor. Isus a venit în lume să-i mântuiască pe păcătoşi. 'Sângele lui Isus Hristos, Fiul Lui, ne curăţeşte de orice păcat'... Nu am niciun merit şi nu sunt vrednic să cer mântuirea, dar îi prezint lui Dumnezeu sângele ispăşitor al Mielului fără cusur al lui Dumnezeu, care ridică păcatul lumii. E tot ce pot să cer. Numele lui Isus îmi deschide calea spre Tatăl. Urechea Sa, inima Sa sunt gata să primească cea mai slabă rugăciune a mea şi El îmi împlineşte cele mai profunde nevoi."
Neprihănirea lui Hristos este cea care îl face pe păcătosul pocăit acceptabil înaintea lui Dumnezeu şi îl îndreptăţeşte. Indiferent cât de păcătoasă a fost viaţa lui, dacă îl acceptă pe Isus ca Mântuitor personal, el stă înaintea lui Dumnezeu în haina curată a neprihănirii atribuite a lui Hristos.
Păcătosul, care până nu demult era mort în nelegiuiri şi păcate, este adus la viaţă prin credinţa în Hristos. El vede prin credinţă că Isus este Mântuitorul lui, Cel viu în vecii vecilor, care poate să mântuiască în chip desăvârşit pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El. În jertfa adusă pentru el, credinciosul vede o lucrare de mântuire atât de eficientă şi de completă în toate aspectele ei, oferită cu un preţ atât de mare, încât i se umple sufletul de laudă şi de recunoştinţă. - Signs of the Times, 4 iulie 1892 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Marţi 03 martie 2009 - AVEM TOTUL DEPLIN ÎN HRISTOS Mier Mar 11, 2009 7:07 pm | |
| Marţi 03 martie 2009 - AVEM TOTUL DEPLIN ÎN HRISTOS
Citeşte Biblia: DEUT. 20 - 22„Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept, ca să ne ierte păcatele şi să ne curăţească de orice nelegiuire." (1 Ioan 1,9) Când păcătosul cunoaşte frumuseţea inegalabilă a lui Hristos, păcatul nu i se mai pare atrăgător, fiindcă el priveşte spre Cel care Se deosebeşte din zece mii, a cărui fiinţă este plină de farmec. El ajunge să cunoască personal puterea Evangheliei, al cărei plan amplu este egalat numai de desăvârşirea scopului ei.
Avem un Mântuitor viu. El nu Se află în mormântul nou al lui Iosif; El a înviat din morţi şi S-a înălţat la cer ca Înlocuitor şi Chezaş al fiecărui suflet credincios. ... Păcătosul este îndreptăţit prin meritele lui Isus şi aceasta ca semn al faptului că Dumnezeu recunoaşte desăvârşirea preţului de răscumpărare plătit pentru om. Faptul că Hristos a fost ascultător până la moarte şi încă moarte de cruce, este o dovadă că păcătosul pocăit este primit de Tatăl. Aşadar, ne vom permite să avem o experienţă care să oscileze între îndoială şi credinţă, între credinţă şi îndoială? Isus este garanţia faptului că suntem primiţi de Dumnezeu. El ne primeşte cu plăcere, nu pentru că avem vreun merit în noi înşine, ci datorită credinţei noastre în „Domnul, Neprihănirea noastră".
Isus Se află în Sfânta Sfintelor, gata să Se înfăţişeze înaintea lui Dumnezeu pentru noi. Acolo, nu întârzie să-Şi prezinte, clipă de clipă, poporul care are totul deplin în El. Dar, dat fiind faptul că suntem astfel înfăţişaţi înaintea Tatălui, nu trebuie să ne imaginăm că putem să abuzăm de îndurarea Sa şi să devenim nepăsători, indiferenţi şi îngăduitori cu noi înşine. Hristos nu este un slujitor al păcatului. Noi avem totul deplin în El, suntem acceptaţi în Fiul Preaiubit, doar atâta timp cât rămânem în El, prin credinţă.
Nu putem atinge desăvârşirea prin faptele noastre bune. Sufletul care priveşte la Isus prin credinţă respinge neprihănirea personală. El consideră că este nedesăvârşit, că pocăinţa lui e insuficientă, că cea mai tare credinţă a lui este slabă, că cel mai mare sacrificiu pe care îl poate face este neînsemnat şi se pleacă, în umilinţă, la piciorul crucii. Însă un glas îi vorbeşte din Cuvântul lui Dumnezeu. El ascultă cu uimire solia: „Avem totul deplin în Hristos". (Col. 2,10). Acum sufletul lui a găsit pacea. Nu trebuie să se mai străduiască să găsească ceva bun în el însuşi, vreo faptă meritorie prin care să câştige favoarea lui Dumnezeu.
Privind la Mielul lui Dumnezeu care ridică păcatul lumii, el găseşte pacea în Hristos; căci în dreptul numelui lui este scris iertare, iar el primeşte Cuvântul lui Dumnezeu. „Avem totul deplin în El." Cât de dificil îi este firii omeneşti, care s-a obişnuit să nutrească îndoiala, să prindă acest mare adevăr! Dar câtă pace şi câtă viaţă îi aduce el sufletului! - Signs of the Times, 4 iulie 1892 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Miercuri 04 matrie 2009 - SUNTEM IERTAŢI PRIN SÂNGELE LUI HRISTOS Mier Mar 11, 2009 7:09 pm | |
| Miercuri 04 matrie 2009 - SUNTEM IERTAŢI PRIN SÂNGELE LUI HRISTOS
Citeşte Biblia: DEUT. 23 - 25„Căci toţi au păcătuit şi sunt lipsiţi de slava lui Dumnezeu. Şi sunt socotiţi neprihăniţi, fără plată, prin harul Său, prin răscumpărarea care este în Hristos Isus." (Rom. 3,23.24) Avem nevoie de Isus în fiecare clipă. Pentru noi, a pierde dragostea Sa din inimă înseamnă mult. Însă El ne spune: „Dar ce am împotriva ta este că ţi-ai părăsit dragostea dintâi". [...] Religia multora se aseamănă foarte mult cu un gheţar - este foarte rece. Inimile multor oameni sunt încă îngheţate, neîmblânzite. Ei nu pot mişca inimile altora, fiindcă inimile lor nu sunt pline cu dragostea binecuvântată, care se revarsă din inima lui Hristos. [...] Religia adevărată se bazează pe credinţa în Scripturi. Cuvântul lui Dumnezeu trebuie crezut fără umbră de îndoială. Nicio parte din el nu trebuie ajustată pentru a se potrivi unei anumite teorii. Oamenii nu trebuie să înalţe înţelepciunea omenească, apucându-se să judece Cuvântul lui Dumnezeu. Biblia a fost scrisă de oamenii sfinţi din vechime, mânaţi de Duhul Sfânt; această carte conţine tot ce ştim cu certitudine şi tot ce putem spera că vom afla vreodată despre Dumnezeu şi despre Hristos, dacă vom fi luaţi şi noi, la fel ca Pavel, la al treilea cer. ... Această revelaţie nu a afectat umilinţa apostolului. Viaţa creştinului este o viaţă călăuzită de Cuvântul lui Dumnezeu, exact aşa cum stă scris în el. Toate adevărurile din Vechiul şi din Noul Testament alcătuiesc un tot unitar. Noi trebuie să le preţuim, să le credem şi să le ascultăm. Pentru ucenicul adevărat, credinţa în Cuvântul lui Dumnezeu este un principiu activ, întrucât „prin credinţa din inimă se capătă neprihănirea şi prin mărturisirea cu gura se ajunge la mântuire" (Rom. 10,10). Prin credinţă, omul are încredere că primeşte neprihănirea lui Hristos. Credinţa, în ea însăşi, este un act al minţii. Isus însuşi este Căpetenia şi Desăvârşirea credinţei noastre. El Şi-a dat viaţa pentru noi; iar sângele Său vorbeşte mai bine decât sângele lui Abel, care striga la Dumnezeu împotriva ucigaşului Cain. Sângele lui Hristos s-a vărsat spre iertarea păcatelor noastre. Mulţi comit greşeala de a încerca să descrie cu minuţiozitate aspectele subtile care fac distincţia între îndreptăţire şi sfinţire. Ei introduc în definiţia acestor doi termeni propriile lor idei şi speculaţii. De ce să încercăm să fim mai minuţioşi decât Inspiraţia în ceea ce priveşte problema fundamentală a neprihănirii prin credinţă? - Manuscris 21,1891
Cei care sunt una cu Hristos, prin exercitarea zi de zi şi clipă de clipă a credinţei care lucrează prin dragoste şi care curăţă sufletul, primesc iertarea păcatelor şi sunt sfinţiţi pentru viaţa veşnică. - Manuscript 12a, 1901 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Joi 05 martie 2009 - CREDINCIOŞII ÎNDREPTĂŢIŢI UMBLĂ ÎN LUMINĂ Mier Mar 11, 2009 7:11 pm | |
| Joi 05 martie 2009 - CREDINCIOŞII ÎNDREPTĂŢIŢI UMBLĂ ÎN LUMINĂ
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: DEUT. 26 - 28„Pe El, Dumnezeu L-a rânduit mai dinainte să fie, prin credinţa în sângele Lui, o jertfă de ispăşire ... pentru ca, în vremea de acum, să-Şi arate neprihănirea Lui în aşa fel, încât să fie neprihănit şi totuşi să socotească neprihănit pe cel ce crede în Isus." (Rom. 3,25-26) Apostolul Pavel spune: „Sunt socotiţi neprihăniţi, fără plată, prin harul Său, prin răscumpărarea care este în Hristos Isus. Pe El, Dumnezeu L-a rânduit mai dinainte să fie, prin credinţa în sângele Lui, o jertfă de ispăşire, ca să-Şi arate neprihănirea Lui, căci trecuse cu vederea păcatele dinainte, în vremea îndelungii răbdări a lui Dumnezeu; pentru ca, în vremea de acum, să-Şi arate neprihănirea Lui în aşa fel, încât să fie neprihănit şi totuşi să socotească neprihănit pe cel ce crede în Isus."
În aceste versete, adevărul este explicat clar. Această milă şi această bunătate sunt în întregime nemeritate. Harul lui Hristos îl îndreptăţeşte pe păcătos fără plată, fără vreun merit din partea lui. Îndreptăţirea este iertarea deplină şi completă de păcat. Păcătosul este iertat chiar în clipa în care îl acceptă pe Hristos prin credinţă. Neprihănirea lui Hristos îi este atribuită şi nu trebuie să se mai îndoiască de harul iertător al lui Dumnezeu.
Credinţa nu are în sine nimic care să o transforme în mântuitorul nostru. Credinţa nu poate să ne şteargă păcatele. Hristos este puterea lui Dumnezeu spre mântuirea tuturor celor care cred. Îndreptăţirea vine prin meritele lui Isus Hristos. El a plătit preţul răscumpărării păcătosului. Însă numai prin credinţa în sângele Său, Isus poate să-l îndreptăţească pe credincios.
Păcătosul nu poate să se bazeze pe faptele lui bune pentru a fi îndreptăţit. El trebuie să ajungă în punctul în care să renunţe la toate păcatele lui şi să primească lumină după lumină, în funcţie de cum străluceşte aceasta pe cărarea lui. Prin credinţă, el acceptă asigurarea fără plată şi amplă, oferită prin sângele lui Hristos. El crede făgăduinţele lui Dumnezeu, care, prin Hristos, devin pentru el sfinţire, neprihănire şi răscumpărare.
Iar dacă îl urmează pe Isus, el va umbla cu smerenie în lumină, bucurându-se de ea şi răspândind-o celor din jur. Fiind îndreptăţit prin credinţă, el ascultă cu bucurie şi cu supunere toată viaţa. Pacea cu Dumnezeu este rezultatul a ceea ce este Hristos pentru el. Sufletele supuse lui Dumnezeu, care îl cinstesc şi care împlinesc Cuvântul Său, vor primi lumină divină. În Cuvântul preţios al lui Dumnezeu, se găsesc în aceeaşi măsură curăţia, nobleţea şi frumuseţea la care, fără ajutorul lui Dumnezeu, capacităţile cele mai înalte ale omului nu se pot ridica. ... Niciunul dintre noi nu avem scuză ca, atunci când ne aflăm într-o încercare, să permitem ca legătura noastră cu Dumnezeu să slăbească. Deşi mila omului ne părăseşte, Dumnezeu încă ne iubeşte, încă are milă de noi şi îşi întinde spre noi mâna, ca să ne ajute. - Signs of the Times, 19 mai 1898 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Vineri 06 martie 2009 - CREDINŢA FĂRĂ FAPTE ESTE MOARTĂ Mier Mar 11, 2009 7:12 pm | |
| Vineri 06 martie 2009 - CREDINŢA FĂRĂ FAPTE ESTE MOARTĂ
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: DEUT. 29 - 31„Avraam, părintele nostru, n-a fost el socotit neprihănit prin fapte, când a adus pe fiul său Isac jertfă pe altar? Vezi că credinţa lucra împreună cu faptele lui, şi, prin fapte, credinţa a ajuns desăvârşită." (Iacov 2,21.22) Avem nevoie să îl cunoaştem mai bine pe Isus şi să ne îndepărtăm mai mult de egoism. Avem nevoie de simplitatea unui copil, care să ne determine să îi spunem Domnului tot ce avem nevoie şi să credem că El ne va împlini toate nevoile, după marea Sa bogăţie, bunătate şi dragoste. El ne spune: „Dacă veţi cere ceva în Numele Meu, voi face". Dacă Mă iubiţi, îmi veţi arăta această iubire păzind poruncile Mele. „Şi Eu voi ruga pe Tatăl şi El vă va da un alt Mângâietor, care să rămână cu voi în veac; şi anume, Duhul adevărului." [...]
„Cine are poruncile Mele şi le păzeşte, acela Mă iubeşte; şi cine Mă iubeşte va fi iubit de Tatăl Meu. Eu îl voi iubi şi Mă voi arăta lui." Acesta este singurul test al caracterului. Prin împlinirea voinţei lui Dumnezeu, dăm cea mai bună dovadă că îl iubim pe Dumnezeu şi pe Isus Hristos pe care L-a trimis. Cuvintele des repetate, prin care se exprimă dragostea faţă de Dumnezeu, nu au nicio valoare, dacă această dragoste nu este demonstrată în viaţa practică. Dragostea faţă de Dumnezeu nu este doar un sentiment, ci o putere vie şi activă. Omul care face voia Tatălui din cer arată lumii că îl iubeşte pe Dumnezeu. Această iubire se vede în faptele bune. [...]
Apostolul Iacov a văzut că vor apărea pericole în prezentarea subiectului îndreptăţirii prin credinţă şi s-a străduit să arate că adevărata credinţă nu poate exista în afara faptelor corespunzătoare. Ne este înfăţişată experienţa lui Avraam: „Credinţa lucra împreună cu faptele lui şi, prin fapte, credinţa a ajuns desăvârşită." Această credinţă adevărată lucrează în mod real în viaţa credinciosului. Credinţa şi ascultarea produc o experienţă solidă şi valoroasă.
Există o convingere care nu este o credinţă mântuitoare. Cuvântul declară că şi demonii cred şi se-nfioară. Aşa-zisa credinţă care nu lucrează prin dragoste şi care nu curăţă sufletul, nu va îndreptăţi pe nimeni. Apostolul ne zice: „Vedeţi dar că omul este socotit neprihănit prin fapte, şi nu numai prin credinţă." Avraam L-a crezut pe Dumnezeu. De unde ştim că a crezut? Faptele lui au depus mărturie despre caracterul credinţei lui şi credinţa i-a fost socotită neprihănire.
În zilele noastre, avem nevoie de credinţa lui Avraam, care să împrăştie întunericul care ne înconjoară şi care ne împiedică să vedem lumina dragostei lui Dumnezeu şi să creştem spiritual. Credinţa noastră ar trebui să fie plină de fapte bune, întrucât credinţa fără fapte este moartă. Fiecare datorie împlinită, fiecare sacrificiu făcut în Numele lui Isus, ne aduce o răsplată nespus de mare. Prin chiar actul datoriei, Dumnezeu ne vorbeşte şi ne dă binecuvântarea Sa. - Signs of the Times, 19 mai 1898 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Sâmbătă 07 martie 2009 - SFINŢIREA CONTINUĂ PE TOT PARCURSUL VIEŢII Mier Mar 11, 2009 7:18 pm | |
| Sâmbătă 07 martie 2009 - SFINŢIREA CONTINUĂ PE TOT PARCURSUL VIEŢII
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: DEUT. 32 - 34„ Căci Cel ce sfinţeşte şi cei ce sunt sfinţiţi sunt dintr-unul. De aceea, Lui nu-I este ruşine să-i numească 'fraţi'." (Evr. 2,11) Când medităm cu pocăinţă şi cu umilinţă la Isus, care a fost străpuns de păcatele noastre şi care a purtat suferinţele noastre, vom învăţa să umblăm pe urmele Sale. Privind la El, suntem schimbaţi după chipul Său divin. Când are loc în noi această lucrare, nu vom pretinde că suntem neprihăniţi prin noi înşine, ci îl vom înălţa pe Hristos, în timp ce ne vom prinde cu sufletul deznădăjduit de meritele Sale.
Mântuitorul nostru a condamnat întotdeauna îndreptăţirea de sine. El i-a învăţat pe ucenici că cea mai înaltă formă a religiei este aceea care se manifestă într-un mod liniştit şi cuviincios. El i-a atenţionat să-şi împlinească actele de caritate în linişte, nu ca să atragă atenţia, nu pentru a fi lăudaţi şi onoraţi de oameni, ci pentru slava lui Dumnezeu, aşteptând răsplata de dincolo. Dacă aveau să facă fapte bune pentru a fi lăudaţi de oameni, nu aveau să primească nicio răsplată din partea Tatălui lor ceresc.
Urmaşii lui Hristos au fost învăţaţi să nu se roage ca să fie auziţi de oameni. „Ci tu, când te rogi, intră în odăiţa ta, încuie-ţi uşa şi roagă-te Tatălui tău, care este în ascuns, şi Tatăl tău, care vede în ascuns, îţi va răsplăti". (Mat. 6,6). Aceste cuvinte, rostite de Hristos, ne arată că El nu aproba felul de evlavie atât de răspândit printre farisei. Învăţăturile Sale de pe munte ne arată că faptele de binefacere capătă o formă nobilă şi că faptele de închinare religioasă răspândesc un parfum deosebit atunci când sunt împlinite într-o manieră nepretenţioasă, cu pocăinţă şi cu umilinţă. Motivaţia curată sfinţeşte fapta.
Adevărata sfinţire înseamnă o conformare totală faţă de voia lui Dumnezeu. Gândurile şi sentimentele de răzvrătire sunt biruite şi glasul lui Isus ne trezeşte la o viaţă nouă, care ne străbate întreaga fiinţă. Cei cu adevărat sfinţiţi nu vor ridica opinia personală la rangul de standard al binelui şi răului. ... Adevărata sfinţire este o lucrare zilnică, ce continuă pe tot parcursul vieţii. ... Cei care se luptă cu ispitele zilnice, care biruie tendinţele păcătoase şi care caută sfinţirea inimii şi a vieţii, nu pretind cu înfumurare că sunt sfinţi. Ei flămânzesc şi însetează după neprihănire. Păcatul li se pare nespus de rău. [...]
Cei cu adevărat neprihăniţi, care îl iubesc cu sinceritate pe Dumnezeu şi care se tem de El, poartă haina neprihănirii lui Hristos atât în prosperitate, cât şi în necazuri. - The Sanctified Life, pag. 8-11 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Duminică 08 martie 2009 - SFINŢIREA ESTE REZULTATUL ASCULTĂRII DE O VIAŢĂ Mier Mar 11, 2009 7:20 pm | |
| Duminică 08 martie 2009 - SFINŢIREA ESTE REZULTATUL ASCULTĂRII DE O VIAŢĂ
Citeşte Biblia: IOSUA 1 - 4„Cine zice că rămâne în El, trebuie să trăiască şi el, cum a trăit Isus." (1 Ioan 2,6) Ioan era învăţătorul neprihănirii şi, în scrisorile lui către biserică, a inclus reguli precise privitoare la conduita creştinilor. El scria: „Oricine are nădejdea aceasta în El se curăţeşte, după cum El este curat". (1 Ioan 3,3). ... El învăţa că orice creştin trebuie să aibă o inimă şi o viaţă curate. El nu trebuie să fie niciodată satisfăcut doar cu mărturisirea credinţei. După cum Dumnezeu este sfânt în sfera Sa de acţiune, tot la fel şi omul căzut, prin credinţa în Hristos, trebuie să fie sfânt în sfera lui de acţiune. [...]
Sfinţirea bisericii este obiectivul lui Dumnezeu în tot ceea ce face pentru poporul Său. El i-a ales pentru veşnicie, pentru ca ei să fie sfinţi. El L-a dat pe Fiul Său ca să moară pentru ei, pentru ca ei să fie sfinţiţi prin ascultarea de adevăr, dezbrăcaţi de orice micime a eului. El cere din partea lor o lucrare personală, o predare personală. Dumnezeu poate fi onorat de cei ce mărturisesc a crede în El, doar dacă aceştia s-au conformat chipului Său şi se lasă conduşi de Duhul Său. Atunci, în calitate de martori ai Mântuitorului, ei pot vorbi despre ce a făcut harul divin în ei.
Adevărata sfinţire vine prin împlinirea principiului dragostei. „Dumnezeu este dragoste; şi cine rămâne în dragoste, rămâne în Dumnezeu şi Dumnezeu rămâne în el" (1 Ioan 4,16). Viaţa celui în a cărui inimă rămâne Hristos va manifesta o evlavie practică. Caracterul lui va fi şlefuit, înnobilat, înălţat şi glorificat. Învăţătura curată se va împleti cu faptele neprihănirii; preceptele divine se vor îmbina cu obiceiurile sfinte. [...]
Parfumul dragostei noastre faţă de semeni arată că îl iubim pe Dumnezeu. Răbdarea în slujire este cea care aduce odihnă sufletului. Prin trudă umilă, sârguincioasă şi credincioasă este susţinută bunăstarea lui Israel. Dumnezeu îl ajută şi îl întăreşte pe cel care este dornic să meargă pe calea lui Hristos.
[Sfinţirea] nu este obţinută printr-un sentiment trecător de fericire, ci este rezultatul morţii constante faţă de păcat şi al trăirii constante pentru Hristos. Răul nu poate fi îndreptat şi schimbarea caracterului nu poate fi realizată prin eforturi slabe şi intermitente. Numai printr-un efort îndelung şi perseverent, printr-o disciplină severă şi printr-o luptă serioasă vom obţine biruinţa. Nu ştim azi cât de aspre vor fi luptele care ne aşteaptă mâine. Atâta timp cât Satana domneşte, vom avea un eu de supus şi păcate chinuitoare de biruit; atâta timp cât vom trăi, nu ne vom opri din alergare, nu vom ajunge într-un punct în care să putem spune: Am reuşit în totalitate. Sfinţirea este rezultatul ascultării de o viaţă. - Faptele apostolilor, pag. 559-561 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Luni 09 martie 2009 - SĂ ACORDĂM MAI MULTĂ ATENŢIE CREDINŢEI LUI ISUS Mier Mar 11, 2009 7:22 pm | |
| Luni 09 martie 2009 - SĂ ACORDĂM MAI MULTĂ ATENŢIE CREDINŢEI LUI ISUS
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: IOSUA 5 - 8„Şi, fără îndoială, mare este taina evlaviei. 'Cel ce a fost arătat în trup, a fost dovedit neprihănit în Duhul, a fost văzut de îngeri, a fost propovăduit printre Neamuri, a fost crezut în lume, a fost înălţat în slavă'." (1 Tim. 3,16) Se pare că mulţi oameni nu cunosc ce înseamnă credinţa. Mulţi se plâng că se află în întuneric şi descurajare. Eu i-am întrebat: Este faţa voastră îndreptată spre Isus? Priviţi voi la El, Soarele Neprihănirii? Trebuie să le prezentaţi bisericilor în mod clar subiectul credinţei şi al dependenţei totale de neprihănirea lui Hristos. ... Se vorbeşte atât de puţin despre Hristos, despre dragostea Sa incomparabilă, despre marea Sa jertfă pentru noi, încât Satana aproape că ne-a întunecat concepţia pe care ar trebui să o avem despre Isus Hristos. [...]
Să medităm cu un scop hotărât la atributele divine ale lui Isus Hristos; să vorbim despre dragostea Lui, să povestim şi să cântăm despre îndurarea Lui, să îl primim ca Mântuitor personal. Atunci suntem una cu Hristos. Iubim ceea ce a iubit Hristos, urâm păcatul, pe care l-a urât Hristos. Despre aceste lucruri trebuie să vorbim, la ele trebuie să medităm. [...]
Trebuie să-L păstrăm în minte pe Mântuitorul care iartă păcatul, dar să-L înfăţişăm aşa cum este El în realitate - a venit să moară pentru a înălţa Legea lui Dumnezeu cea mare şi minunată şi, în acelaşi timp, pentru a-l îndreptăţi pe păcătosul care se va bizui în întregime pe meritele sângelui Mântuitorului răstignit şi înviat. [...]
Solia salvatoare, solia îngerului al treilea, este solia ce trebuie vestită lumii. Poruncile lui Dumnezeu şi credinţa lui Isus sunt la fel de importante, enorm de importante, şi trebuie răspândite cu aceeaşi putere şi tărie. S-a vorbit mai mult despre prima parte a soliei, în timp ce partea a doua a fost abordată sporadic. Credinţa lui Isus nu este înţeleasă. Trebuie să vorbim despre ea, trebuie să o trăim, trebuie să ne rugăm cu privire la ea şi să îi învăţăm pe membri să aducă această parte a soliei în viaţa lor de cămin. [...]
De ce tăcem când vine vorba despre neprihănirea lui Hristos şi despre dragostea Sa pentru această lume? De ce nu le oferim oamenilor ceea ce i-ar trezi şi le-ar insufla o nouă viaţă? Apostolul Pavel declară cu entuziasm şi veneraţie: „Şi fără îndoială, mare este taina evlaviei. 'Cel ce a fost arătat în trup a fost dovedit neprihănit în Duhul, a fost văzut de îngeri, a fost propovăduit printre Neamuri, a fost crezut în lume, a fost înălţat în slavă'." [...]
Caracterul lui Hristos este un caracter cu totul desăvârşit; El trebuie înălţat, El trebuie adus în atenţie, pentru că El este puterea, tăria, sfinţirea şi neprihănirea tuturor celor ce cred în El. - Manuscript 27,1889 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Marţi 10 martie 2009 - TESTUL TIMPULUI DEZVĂLUIE CREDINŢA ŞI DRAGOSTEA Mier Mar 11, 2009 7:36 pm | |
| Marţi 10 martie 2009 - TESTUL TIMPULUI DEZVĂLUIE CREDINŢA ŞI DRAGOSTEA
Citeşte Biblia: IOSUA 9-13„ Temelia tare a lui Dumnezeu stă nezguduită, având pecetea aceasta: 'Domnul cunoaşte pe cei ce sunt ai Lui'." (2 Tim. 2,19) Tăgăduirea de sine, jertfirea de sine, binefacerea, bunătatea, dragostea, răbdarea, tăria de caracter şi încrederea creştină sunt roadele zilnice aduse de cei care se află într-o adevărată legătură cu Dumnezeu, Poate că lumea nu cunoaşte faptele lor, însă ei se luptă zilnic cu răul şi obţin biruinţe preţioase asupra ispitei şi asupra greşelilor. Ei îşi reînnoiesc şi îşi împlinesc promisiunile solemne prin puterea câştigată prin rugăciune serioasă şi prin veghere constantă.
Cel entuziast şi plin de înflăcărare nu observă luptele acestor lucrători tăcuţi; însă ochiul Celui care ştie tainele inimii vede toate eforturile depuse pentru a ajunge la umilinţă şi smerenie şi le aprobă. E nevoie de testul timpului pentru ca aurul adevărat al dragostei şi al credinţei din caracter să fie adus la lumină. Când încercările şi greutăţile se abat asupra bisericii, este momentul să se dezvăluie zelul, statornicia şi dragostea înflăcărată a adevăraţilor urmaşi ai lui Hristos. [...]
Cei smeriţi cu inima, care simt zilnic cât de important este să se prindă de Stânca veşnică, vor rămâne neclintiţi în mijlocul furtunilor încercării, fiindcă nu s-au încrezut în ei înşişi. [...]
Un om sănătos, care este apt să participe la activităţile vieţii, care zi după zi îşi împlineşte lucrul cu optimism şi prin venele căruia curge un sânge sănătos, nu atrage atenţia celor din jur asupra sănătăţii trupului lui. Sănătatea şi puterea sunt condiţiile normale ale vieţi lui şi, prin urmare, îşi dă prea puţin seama că se bucură de un avantaj atât de mare.
La fel se întâmplă şi cu omul cu adevărat neprihănit. El nu este conştient de bunătatea şi de evlavia lui. Principiul religios a devenit sursa vieţii şi a conduitei lui şi îi este la fel de natural să aducă roadele Duhului după cum îi este smochinului să facă smochine sau unei tufe de trandafiri să înflorească. Firea lui este atât de complet impregnată cu dragostea faţă de Dumnezeu şi faţă de semenii lui, încât face faptele lui Hristos cu bucurie.
Toţi cei ce intră în sfera lui de influenţă sesizează frumuseţea şi parfumul vieţii lui creştine, în vreme ce el însuşi nu îşi dă seama de acest lucru, întrucât ele sunt în armonie cu obiceiurile şi înclinaţiile lui. El se roagă pentru lumină divină şi îi face plăcere să umble în lumină. Hrana lui este să facă voia Tatălui ceresc. Viaţa lui este ascunsă cu Hristos în Dumnezeu. - The Sanctified Life, pag. 11-13 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Miercuri 11 martie 2009 - SFINŢIREA CUPRINDE ÎNTREAGA FIINŢĂ Mier Mar 11, 2009 7:37 pm | |
| Miercuri 11 martie 2009 - SFINŢIREA CUPRINDE ÎNTREAGA FIINŢĂ
Citeşte Biblia: IOSUA 14 - 17„Dumnezeul păcii să vă sfinţească El însuşi pe deplin; şi duhul vostru, sufletul vostru şi trupul vostru să fie păzite întregi, fără prihană, la venirea Domnului nostru Isus Hristos." (1 Tes. 5,23)
Sfinţirea prezentată în Scriptură se referă la întreaga fiinţă - duh, suflet şi trup. Pavel se ruga pentru tesaloniceni astfel: „duhul vostru, sufletul vostru şi trupul vostru să fie păzite întregi, fără prihană la venirea Domnului nostru Isus Hristos". El le scrie iarăşi credincioşilor: „Vă îndemn dar, fraţilor, pentru îndurarea lui Dumnezeu, să aduceţi trupurile voastre ca o jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu" (Rom. 12,1).
Pe vremea vechiului Israel, fiecare dar adus ca jertfă lui Dumnezeu era atent examinat. Dacă se descoperea că animalul adus avea vreun defect, era refuzat, întrucât Dumnezeu poruncise ca darul să fie „fără cusur". Tot la fel, creştinii sunt îndemnaţi să-şi aducă trupul ca „jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu".
În acest scop, trebuie să-şi păstreze toate capacităţile în cea mai bună condiţie posibilă. Fiecare obicei care slăbeşte puterea fizică sau mentală, îl face pe om nepregătit pentru a-I sluji lui Dumnezeu. Va fi atunci Dumnezeu mulţumit, dacă nu îi vom aduce tot ce avem mai bun? Hristos spunea: „Să iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta." Cei care într-adevăr îl iubesc pe Dumnezeu cu toată inima, vor dori să îi aducă în viaţă slujirea cea mai bună şi vor căuta în permanenţă să aducă fiecare putere a fiinţei lor în armonie cu legile care le vor stimula capacitatea de a face voia Sa. Ei nu vor slăbi şi întina darul pe care îl aduc înaintea lui Dumnezeu, prin tolerarea apetitului sau a poftei.
Petru spune: „Să vă feriţi de poftele firii pământeşti, care se războiesc cu sufletul". (1 Petru 2,11). Orice poftă păcătoasă tinde să tocească facultăţile şi să amorţească percepţiile mintale şi spirituale, iar Cuvântul lui Dumnezeu nu poate să facă decât o mică impresie asupra inimii. Pavel le scrie corintenilor: „Să ne curăţim de orice întinăciune a cărnii şi a duhului şi să ne ducem sfinţirea până la capăt, în frică de Dumnezeu" (2 Cor. 7,1). Iar alături de roadele Duhului - „dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia, blândeţea" - el aşează „înfrânarea poftelor" (Gal. 5,22.23).
În ciuda acestor declaraţii inspirate, cât de mulţi aşa-numiţi creştini îşi diminuează capacităţile din dorinţa de câştig sau de a se închina modei; cât de mulţi îşi pervertesc chipul asemănător cu cel al lui Dumnezeu prin lăcomie, prin consumul de vin, prin plăceri interzise. ... Cel al cărui trup este templul Duhului Sfânt, nu va fi sclavul niciunui obicei dăunător. Capacităţile lui îi aparţin lui Hristos, care l-a cumpărat cu preţ de sânge. - Tragedia veacurilor, pag. 473-475 | |
| | | julia_myjesus
Numarul mesajelor : 40 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Joi 12 martie 2009 - VIAŢA LUI DANIEL EXEMPLIFICĂ SFINŢIREA Joi Mar 12, 2009 3:37 pm | |
| Joi 12 martie 2009 - VIAŢA LUI DANIEL EXEMPLIFICĂ SFINŢIREA
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: IOSUA 22 - 24„Atunci Daniel a zis îngrijitorului căruia îi încredinţase căpetenia famenilor privegherea asupra lui Daniel, Hanania, Mişael şi Azaria: 'Încearcă pe robii tăi zece zile şi să ni se dea de mâncat zarzavaturi şi apă de băut'." (Dan. 1,11.12) Daniel ar fi putut să găsească o scuză plauzibilă pentru a renunţa la obiceiurile lui stricte, privitoare la cumpătare; însă îi era mai dragă aprobarea lui Dumnezeu, decât favoarea celui mai puternic monarh de pe pământ - mai dragă decât viaţa însăşi. [...]
Daniel a cerut ca problema să fie rezolvată printr-o perioadă de încercare de zece zile - când tinerilor evrei să li se permită să mănânce o hrană simplă, în vreme ce tovarăşii lor să se înfrupte din delicatesele împăratului. ... Domnul a privit aprobator fermitatea şi tăgăduirea de sine a tinerilor evrei şi binecuvântarea Lui i-a însoţit. [...]
Viaţa lui Daniel este o exemplificare inspirată a ceea ce înseamnă un caracter sfinţit. Ea ne prezintă tuturor şi în mod special celor tineri, o lecţie. Conformarea strictă faţă de cerinţele lui Dumnezeu este binefăcătoare pentru sănătatea trupului şi a minţii. Pentru a atinge cel mai înalt standard al realizărilor morale şi intelectuale, este necesar să căutăm înţelepciunea şi tăria la Dumnezeu şi să păstrăm o cumpătare strictă în toate obiceiurile vieţii.
În experienţa lui Daniel şi a tovarăşilor săi, avem un exemplu de biruinţă a principiului asupra ispitei de a tolera apetitul. Ea ne arată că tinerii pot obţine biruinţa asupra poftelor firii şi pot rămâne fideli faţă de cerinţele lui Dumnezeu prin principiul religios, chiar dacă acest lucru îi va costa un mare sacrificiu.
Ce s-ar fi întâmplat dacă Daniel şi tovarăşii lui ar fi ajuns la un compromis cu căpeteniile păgâne şi ar fi cedat presiunii acelei situaţii, consumând din alimentele şi din băutura cu care babilonienii erau obişnuiţi? Acea singură îndepărtare de principiu le-ar fi diminuat capacitatea de a percepe binele şi aversiunea faţă de păcat. Tolerarea apetitului ar fi avut ca rezultat sacrificarea vigorii fizice, a clarităţii gândirii şi a puterii spirituale. Un singur pas greşit ar fi fost urmat de alţi paşi, până când, legătura lor cu Cerul fiind afectată, ar fi fost biruiţi de ispită.
Dumnezeu a zis: „Voi cinsti pe cine Mă cinsteşte" (1 Sam. 2,30). Când Daniel s-a prins de Dumnezeul lui cu încredere neclintită, Duhul puterii profeţiei a venit peste el. În timp ce lua lecţii de la oameni în privinţa datoriilor ce trebuiau împlinite la curte, el era învăţat de Dumnezeu cum să citească tainele vremurilor viitoare şi cum să prezinte generaţiilor următoare, prin imagini şi comparaţii, lucrurile minunate ce aveau să se întâmple în zilele din urmă. - The Sanctified Life, pag. 21 -24 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Vineri 13 martie 2009 - Daniel rămâne statornic indiferent de consectinţe Sam Mar 14, 2009 3:22 am | |
| Vineri 13 martie 2009 - Daniel rămâne statornic indiferent de consectinţeCiteşte Biblia la rand - pentru azi: IOSUA 18 - 21 „Împăratul a dat poruncă lui Aşpenaz ... să-i aducă vreo câţiva din copiii lui Israel de neam împărătesc şi de viţă boierească, nişte tineri fără vreun cusur trupesc, frumoşi la chip, înzestraţi cu înţelepciune în orice ramură a ştiinţei, cu minte ageră şi pricepere, în stare să slujească în casa împăratului şi pe care să-i înveţe scrierea şi limba Haldeilor." (Daniel 1,3.4) Profetul Daniel avea un caracter strălucit. El era un minunat exemplu a ceea ce poate deveni omul atunci când este unit cu Dumnezeul înţelepciunii. Este consemnată o scurtă relatare despre viaţa acestui bărbat sfânt al lui Dumnezeu pentru încurajarea celor care vor fi chemaţi să treacă prin încercări şi ispite. Când poporul lui Israel, împreună cu împăratul, nobilimea şi preoţimea lui au fost duşi în robie, patru dintre tineri au fost aleşi să slujească la curtea împăratului Babilonului. Între aceştia se afla şi Daniel, care dăduse dovadă încă de timpuriu de capacitatea remarcabilă la care avea să ajungă la bătrâneţe. Aceşti tineri erau cu toţii prinţi prin naştere şi sunt descrişi astfel: „nişte tineri fără vreun cusur trupesc, frumoşi la chip, înzestraţi cu înţelepciune în orice ramură a ştiinţei, cu minte ageră şi pricepere". (Dan. 1,4) Observând înzestrările superioare ale acestor robi tineri, împăratul Nebucadneţar a luat hotărârea de a-i pregăti pentru poziţii importante în împărăţia lui. Ca să fie pe deplin pregătiţi pentru viaţa de la curte, potrivit cu obiceiul oriental, ei aveau să înveţe limba haldeilor şi să fie supuşi unei instruiri complete, fizice şi intelectuale. Tinerii din această şcoală nu numai că aveau să fie primiţi în palatul regal, dar li se dădea şi ocazia de a mânca din bucatele şi a bea din băuturile de pe masa împăratului. [...] Printre mâncărurile aduse înaintea împăratului se aflau carne de porc şi alte cărnuri care erau numite necurate în legea lui Moise şi pe care evreii nu aveau voie să le mănânce. Aici, Daniel a fost supus unui test aspru: să adere la învăţăturile părinţilor săi în ceea ce priveşte alimentele şi băuturile, să îl jignească pe împărat şi să-şi piardă, probabil, nu numai poziţia, ci şi viaţa? Sau să nesocotească porunca Domnului şi să păstreze favoarea împăratului, asigurându-şi astfel mari avantaje intelectuale şi cel mai frumos viitor pământesc? Daniel nu a ezitat. El a luat decizia de a rămâne ferm în integritatea sa, indiferent de rezultat. El „s-a hotărât să nu se spurce cu bucatele alese ale apăratului şi cu vinul pe care-l bea împăratul" (Daniel 1, . ... El a făcut din Dumnezeu tăria lui şi teama de Domnul l-a însoţit permanent în tot ceea ce făcea. - The Sanctified Life, pag. 18-20 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Sâmbătă 14 martie 2009 - ÎN PREZENŢA CELUI INFINIT Vin Mar 27, 2009 5:26 pm | |
| Sâmbătă 14 martie 2009 - ÎN PREZENŢA CELUI INFINIT
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: JUD. 1 - 3„Ei bine, eu văd patru oameni umblând slobozi în mijlocul focului şi nevătămaţi; şi chipul celui de-al patrulea seamănă cu al unui fiu de dumnezei!" (Dan, 3,25) Cuptorul de foc fusese încălzit de şapte ori mai mult decât de obicei şi robii evrei au fost aruncaţi în el. Flăcările erau atât de cumplite, încât bărbaţii care i-au aruncat au murit arşi.
Deodată, faţa împăratului a pălit de groază. Privi cu atenţie spre focul strălucitor şi, întorcându-se spre sfetnicii lui, el zise: „N-am aruncat noi în mijlocul focului trei oameni legaţi?" (Dan 3,24). Ei au răspuns: „Negreşit, împărate!" Acum, împăratul exclamă: „Ei bine, eu văd patru oameni umblând slobozi în mijlocul focului şi nevătămaţi; şi chipul celui de al patrulea seamănă cu al unui fiu de dumnezei!" (versetul 25).
Când Hristos Se arată copiilor oamenilor, o putere nevăzută vorbeşte sufletului lor. Ei se simt ca în prezenţa Celui Infinit. Înaintea slavei Sale, împăraţii şi nobilii tremură şi recunosc faptul că viul Dumnezeu este mai presus de orice putere pământească.
Împăratul exclamă, plin de remuşcare şi de ruşine: „Slujitorii Dumnezeului Celui Preaînalt, ieşiţi afară şi veniţi încoace!" (versetul 26). Ei au ieşit, arătând întregii mulţimi că nu li se întâmplase nimic şi că nici măcar hainele nu le miroseau a fum. Această minune a produs o schimbare uimitoare în mintea oamenilor. Marele chip de aur, înălţat cu atâta ostentaţie, a fost dat uitării, împăratul a dat o lege în care se prevedea ca toţi cei ce vorbeau împotriva Dumnezeului acestor oameni să fie pedepsiţi cu moartea, „pentru că nu este niciun alt dumnezeu care să poată izbăvi ca El". (versetul 29).
Aceşti trei tineri evrei au dat dovadă de o sfinţire adevărată. Adevăratul principiu creştin nu se va opri pentru a cântări consecinţele. El nu îşi va pune întrebarea: Ce vor crede oamenii despre mine, dacă voi face acest lucru? Copiii lui Dumnezeu îşi vor dori cu ardoare să ştie ce vrea El de la ei, pentru ca faptele lor să îi aducă slavă. Domnul a purtat de grijă ca inima şi viaţa tuturor urmaşilor Săi să poată fi stăpânite prin harul divin, pentru ca ei să fie asemenea unor lumini aprinse în această lume.
Aceşti evrei credincioşi deţineau abilităţi înnăscute deosebite, se bucurau de cea mai înaltă cultură intelectuală şi ocupau acum o poziţie de onoare; însă nimic din toate acestea nu i-a determinat să îl uite pe Dumnezeu. Ei îşi supuseseră capacităţile influenţei sfinţitoare a harului divin. Prin integritatea şi statornicia lor, ei au vestit puterile minunate ale Celui ce i-a chemat din întuneric la lumina Sa minunată. - The Sanctified Life, pag. 38-40 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Duminică 15 martie 2009 - TREI EVREI DEMONSTREAZĂ PUTEREA LUI DUMNEZEU Vin Mar 27, 2009 5:28 pm | |
| Duminică 15 martie 2009 - TREI EVREI DEMONSTREAZĂ PUTEREA LUI DUMNEZEU
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: JUD. 4-5„Nebucadneţar a luat cuvântul şi a zis: 'Binecuvântat să fie Dumnezeul lui Şadrac, Meşac şi Abed-Nego, care a trimis pe îngerul Său şi a izbăvit pe slujitorii Săi care s-au încrezut în El.'" (Dan. 3,28) Puterea şi maiestatea lui Dumnezeu au fost demonstrate înaintea acelei mari mulţimi de oameni, prin minunata lor salvare. Isus li S-a alăturat în cuptorul de foc şi, prin slava prezenţei Sale, l-a convins pe mândrul împărat al Babilonului că nu putea fi vorba de altcineva decât de Fiul lui Dumnezeu. Lumina Cerului fusese răspândită de Daniel şi de tovarăşii lui, până când cei din jurul lor au înţeles credinţa care le înnobila viaţa şi care le înfrumuseţa caracterul. Prin salvarea slujitorilor Săi credincioşi, Domnul declară că va fi de partea celor asupriţi şi că va birui puterile pământeşti care şi-ar dori să desconsidere autoritatea Dumnezeului cerului. Ce lecţie primesc aici cei care sunt fricoşi, şovăitori şi laşi, când vine vorba de cauza lui Dumnezeu! Ce încurajare primesc cei care nu vor renunţa să îşi îndeplinească datoria din cauza ameninţărilor sau a pericolelor! Aceste persoane credincioase şi statornice sunt o întruchipare a sfinţirii, deşi nu se gândesc să pretindă această mare onoare. Binele care poate fi realizat de creştinii oarecum necunoscuţi, dar consacraţi, nu va putea fi estimat până când nu va fi deschisă cartea vieţii şi până când nu se va ţine judecata şi se vor deschide cărţile. Hristos se identifică bucuros cu aceşti oameni; nu îi este ruşine să-i numească fraţii Lui. Acolo unde este unul singur, ar trebui să existe sute de oameni atât de legaţi de Dumnezeu, care să ducă o viaţă într-o supunere atât de strictă faţă de voinţa Sa, încât să fie lumini strălucitoare, sfinţite în întregime, în suflet, trup şi duh. Lupta dintre fiii luminii şi cei ai întunericului continuă. Cei care poartă Numele lui Hristos ar trebui să se trezească din letargia care le slăbeşte eforturile şi să împlinească responsabilităţile de seamă ce le revin. Toţi cei ce fac acest lucru, se pot aştepta ca puterea lui Dumnezeu să fie descoperită în ei. Fiul lui Dumnezeu, Răscumpărătorul lumii, va fi reprezentat prin cuvintele şi faptele lor, iar Numele lui Dumnezeu va fi glorificat. - The Sanctified Life, pag. 40-41
La fel ca în zilele lui Şadrac, Meşac şi Abed-Nego, şi în zilele de pe urmă ale istoriei acestui pământ, Domnul va lucra cu putere pentru cei care vor rămâne neclintiţi de partea adevărului. Cel care i-a însoţit pe tinerii evrei în cuptorul de foc va fi alături de urmaşii Săi oriunde s-ar afla ei. ... Aleşii Săi vor rămâne neclintiţi. - Profeţi şi regi, pag. 513 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Luni 16 martie 2009 - CUM L-A RECUNOSCUT ÎMPĂRATUL Vin Mar 27, 2009 5:29 pm | |
| Luni 16 martie 2009 - CUM L-A RECUNOSCUT ÎMPĂRATUL
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: JUD. 6-8
„Slujitorii Dumnezeului Celui Preaînalt, ieşiţi afară şi veniţi încoace!" (Dan. 3,26) Cum de ştia împăratul păgân cum arăta Fiul lui Dumnezeu? Robii evrei care ocupau poziţii de încredere în Babilon exemplificaseră adevărul prin viaţa şi prin caracterul lor. Dacă cineva le punea întrebări despre motivul credinţei lor, ei răspundeau fără ezitare. Ei prezentaseră principiile neprihănirii clar şi simplu, învăţându-i astfel pe cei din jurul lor despre Dumnezeul căruia I se închinau. Ei le vorbiseră despre Hristos, Răscumpărătorul care avea să vină; şi în cea de-a patra persoană din mijlocul focului, împăratul L-a recunoscut pe Fiul lui Dumnezeu. [...]
Apoi, Şadrac, Meşac şi Abed-Nego s-au înfăţişat înaintea mulţimii fără urmă de arsură. Prezenţa Mântuitorului îi ferise de rău şi numai funiile cu care fuseseră legaţi arseseră. „Dregătorii, îngrijitorii, cârmuitorii şi sfetnicii împăratului s-au strâns şi au văzut că focul nu avusese nicio putere asupra trupului acestor oameni, că nici perii capului lor nu se pârliseră, hainele le rămăseseră neschimbate şi nici măcar miros de foc nu se prinsese de ei." [...]
Experienţa din ziua aceea l-a determinat pe Nebucadneţar să dea o poruncă: „Orice om, din orice popor, neam sau limbă ar fi, care va vorbi rău de Dumnezeul lui Şadrac, Meşac şi Abed-Nego, va fi făcut bucăţi şi casa lui va fi prefăcută într-un morman de murdării." „Pentru că nu este niciun alt dumnezeu care să poată izbăvi ca El", spunea el, aducând o motivaţie a acestei porunci.
Prin aceste cuvinte, împăratul Babilonului încerca să aducă la cunoştinţa tuturor popoarelor pământului convingerea, că puterea şi autoritatea Dumnezeului evreilor era vrednică de închinarea supremă. Dumnezeu a fost mulţumit de efortul împăratului de a manifesta veneraţie şi de a răspândi în toată împărăţia babiloniană mărturisirea sa de credinţă.
Era drept din partea împăratului să facă o mărturisire publică şi să caute să îl înalţe pe Dumnezeul cerurilor mai presus de alţi dumnezei; însă prin faptul că încerca să le impună supuşilor săi să creadă la fel ca el şi să se închine la fel, Nebucadneţar îşi depăşea atribuţiile de împărat vremelnic. Nu avea dreptul civil sau moral de a-i ameninţa pe oameni cu moartea, pentru că nu se închinau lui Dumnezeu, la fel cum nu avea dreptul de a porunci ca toţi cei ce refuzau să se închine la chipul de aur să fie aruncaţi în foc. Dumnezeu nu îl obligă niciodată pe om să I se închine. El îi lasă pe toţi să aleagă, cui vor să slujească. - Profeţi şi regi, pag. 509-511 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Marţi 17 martie 2009 - DUMNEZEU ASCULTĂ RUGĂCIUNEA FIERBINTE Vin Mar 27, 2009 5:31 pm | |
| DUMNEZEU ASCULTĂ RUGĂCIUNEA FIERBINTE - marţi 17 mar. 2009 Citeşte Biblia la rand - pentru azi: JUD. 9-10„Daniele, om prea iubit şi scump ... Cuvintele tale au fost ascultate din cea dintâi zi, când ţi-ai pus inima ca să înţelegi şi să te smereşti înaintea Dumnezeului tău, şi tocmai din pricina cuvintelor tale vin eu acum!" (Daniel 10,11.12) „Eu, Daniel, am văzut singur vedenia. ... Eu am rămas singur şi am văzut această mare vedenie. Puterile m-au lăsat, culoarea mi s-a schimbat, faţa mi s-a sluţit, şi am pierdut orice vlagă" (Dan. 10,7. . ... Toţi cei care sunt cu adevărat sfinţiţi trec printr-o experienţă asemănătoare. Cu cât au o concepţie mai clară cu privire la măreţia, slava şi desăvârşirea lui Hristos, cu atât mai intens îşi văd slăbiciunile şi nedesăvârşirea. Nu au tendinţa să pretindă că au un caracter fără păcat; ceea ce li s-a părut drept şi potrivit la ei înşişi, li se va părea doar nedemn şi păcătos în contrast cu puritatea şi slava lui Hristos. Când se despart de Dumnezeu, când au nişte concepţii foarte confuze cu privire la Hristos, oamenii spun: „Sunt fără păcat; sunt sfânt". Apoi, îngerul i s-a arătat profetului şi i-a spus: „Daniele, om prea iubit şi scump, fii cu luare aminte la cuvintele pe care ţi le voi spune acum" (Dan. 10,11). ... Ce onoare îi face Maiestatea cerului lui Daniel! El îl încurajează pe slujitorul lui umil şi îl asigură că rugăciunea lui a fost ascultată în cer. Ca răspuns la rugăciunea lui fierbinte, îngerul Gabriel este trimis la împăratul Persiei, ca să-i mişte inima. Monarhul se împotrivise lucrării Duhului lui Dumnezeu timp de trei săptămâni, în vreme ce Daniel postea şi se ruga, însă Domnul cerului, Arhanghelul Mihail, a fost trimis la inima împăratului încăpăţânat, pentru ca acesta să se hotărască să răspundă la rugăciunea lui Daniel. „Pe când îmi spunea el aceste lucruri, eu mi-am plecat ochii în pământ şi am tăcut. Şi iată că cineva, care avea înfăţişarea copiilor oamenilor, s-a atins de buzele mele. ... Apoi mi-a zis: 'Nu te teme de nimic, om prea iubit! Pace ţie! Fii tare şi cu inimă!' Şi pe când îmi vorbea el, am prins iar puteri şi am zis: ‚Vorbeşte, domnul meu, căci m-ai întărit'." (Dan 10,15-19). Lui Daniel i se descoperise slava divină cu atâta măreţie, încât nu a putut să reziste în prezenţa ei. Apoi, solul ceresc şi-a ascuns strălucirea prezenţei sale şi i-a apărut profetului ca „cineva care avea înfăţişarea copiilor oamenilor" (Dan. 10,16). Prin puterea sa divină, l-a întărit pe acest om integru şi credincios, ca să audă solia ce îi fusese trimisă din cer. Daniel era slujitorul credincios al Celui Prea înalt. Viaţa lui lungă a fost plină de fapte nobile în slujirea Domnului lui. Curăţia caracterului lui şi fidelitatea lui neşovăielnică sunt egalate numai de umilinţa inimii lui şi de smerenia lui înaintea lui Dumnezeu. - The Sanctified Life, pag. 50-52 | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Miercuri 18 martie 2009 - CEI CU ADEVĂRAT SFINŢIŢI SE SIMT NEVREDNICI Vin Mar 27, 2009 5:33 pm | |
| Miercuri 18 martie 2009 - CEI CU ADEVĂRAT SFINŢIŢI SE SIMT NEVREDNICICiteşte Biblia la rand - pentru azi: JUD. 11-12„Căci nu pentru neprihănirea noastră Îţi aducem noi cererile noastre, ci pentru îndurările Tale cele mari." (Dan. 9,18) Cei care trăiesc experienţa sfinţirii biblice vor manifesta spiritul umilinţei. La fel ca Moise, ei au văzut măreţia copleşitoare a sfinţeniei şi îşi văd nevrednicia, în contrast cu puritatea şi desăvârşirea extraordinară a Celui Infinit. Profetul Daniel era un exemplu al adevăratei sfinţiri. Viaţa lui lungă a fost plină de o slujire nobilă pentru Domnul lui. El era un om „preaiubit" (Dan. 10,11) de Cer. Cu toate acestea, în loc să pretindă că ar fi curat şi sfânt, acest profet onorat s-a identificat cu acei oameni din Israel care erau într-adevăr păcătoşi, şi a pledat în favoarea lor înaintea lui Dumnezeu: „Căci nu pentru neprihănirea noastră îţi aducem noi cererile noastre, ci pentru îndurările Tale cele mari."„Noi am păcătuit, am săvârşit nelegiuire." (Dan. 9,18.15). [...] Când a auzit glasul lui Dumnezeu din mijlocul furtunii, Iov a exclamat: „Mi-e scârbă de mine şi mă pocăiesc în ţărână şi cenuşă." Când a văzut slava Domnului şi i-a auzit pe heruvimi strigând: „Sfânt, sfânt, sfânt este Domnul oştirilor!" Isaia a strigat: „Vai de mine! Sunt pierdut" (Is. 6,3.5). Pavel, după ce a fost răpit până la al treilea cer şi după ce a auzit lucruri despre care îi era imposibil să vorbească, a spus despre el că este „cel mai neînsemnat dintre toţi sfinţii". (2 Cor. 12,2-4; Efes. 3, . Nu ne putem aştepta din partea celor care umblă în umbra crucii Calvarului să se înalţe pe sine şi să pretindă cu îngâmfare că sunt liberi faţă de păcat. Ei consideră că păcatul lor a provocat suferinţa Fiului lui Dumnezeu, şi acest gând îi determină să fie smeriţi. Cei care se află cel mai aproape de Isus, observă cel mai limpede slăbiciunea şi păcătoşenia firii lor omeneşti, şi singura lor speranţă o reprezintă meritele Mântuitorului răstignit şi înviat. Sfinţirea care capătă importanţă acum în lumea religioasă, poartă cu ea spiritul înălţării de sine şi al nesocotirii Legii lui Dumnezeu, ceea ce ne arată că este străină religiei biblice. Susţinătorii ei învaţă că sfinţirea este o lucrare instantanee, prin care obţin sfinţirea absolută, doar prin credinţă. „Crede numai", spun ei, „şi vei primi binecuvântarea". ... În acelaşi timp, ei neagă autoritatea Legii lui Dumnezeu, spunând că sunt scutiţi de obligaţia de a păzi poruncile. Însă este oare posibil ca oamenii să fie sfinţi, în conformitate cu voinţa şi caracterul lui Dumnezeu, fără să fie în armonie cu principiile care sunt expresia naturii şi a voinţei Sale, şi care ne arată ce îi este plăcut? - Tragedia veacurilor, pag.470 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Joi 19 martie 2009 - DRAGOSTEA UNUI PĂCĂTOS POCĂIT Vin Mar 27, 2009 6:17 pm | |
| Joi 19 martie 2009 - DRAGOSTEA UNUI PĂCĂTOS POCĂIT
Citeşte Biblia la rand - pentru azi: JUD. 13-16„Prea iubiţilor, să ne iubim unii pe alţii; căci dragostea este de la Dumnezeu. Şi oricine iubeşte este născut din Dumnezeu, şi cunoaşte pe Dumnezeu."(1 Ioan 4,7) Apostolul Ioan se distingea între fraţii lui, fiindcă era „ucenicul pe care-l iubea Isus". El nu era laş, slab sau şovăielnic şi avea o fire plăcută şi o inimă prietenoasă şi iubitoare. Se pare că s-a bucurat în cea mai mare măsură de prietenia lui Hristos şi a primit multe semne ale încrederii şi ale dragostei Mântuitorului. El s-a aflat printre cei trei cărora li s-a permis să fie martorii slavei lui Hristos pe muntele Schimbării la Faţă, şi ai agoniei Lui din Ghetsimani. În ceasurile de pe urmă ale agoniei Sale pe cruce, Domnul nostru a încredinţat-o pe mama Lui grijii lui Ioan.
Ucenicul iubit a răspuns afecţiunii Mântuitorului cu o devoţiune intensă şi arzătoare. Ioan s-a prins de Hristos aşa cum se prinde viţa-de-vie de un stâlp solid. De dragul Domnului lui, el a înfruntat cu curaj pericolele din sala de judecată şi a stat în apropierea crucii; la vestea învierii lui Hristos, s-a grăbit să ajungă la mormânt, din dorinţa de a fi acolo chiar înaintea lui Petru, cel năvalnic.
Dragostea lui Ioan faţă de Domnul lui nu era o simplă prietenie omenească, ci era dragostea unui păcătos pocăit, care considera că fusese mântuit prin sângele preţios al lui Hristos. El considera că cea mai mare onoare era aceea de a lucra şi de a suferi în lucrarea pentru Domnul lui. Dragostea pentru Hristos l-a determinat să îi iubească pe toţi cei pentru care murise Hristos. Religia lui avea un caracter practic. El argumenta că dragostea faţă de Dumnezeu trebuie să se manifeste prin dragostea faţă de copiii Lui. „Noi îl iubim, pentru că El ne-a iubit întâi. Dacă zice cineva: 'Eu iubesc pe Dumnezeu' şi urăşte pe fratele său, este un mincinos; căci cine nu iubeşte pe fratele său, pe care-l vede, cum poate să iubească pe Dumnezeu, pe care nu-L vede?"(1 Ioan 4,19.20). Viaţa apostolului era în armonie cu învăţăturile pe care le prezenta.
Dragostea faţă de Hristos, care strălucea în inima lui, l-a determinat să lucreze cu cea mai mare seriozitate şi neobosit pentru semenii lui şi în special pentru fraţii lui din biserica creştină. [...]
Ioan îşi dorea să devină ca Isus şi, sub influenţa transformatoare a dragostei Lui, el a devenit blând şi smerit cu inima. Eul era ascuns în Isus. El era strâns legat de Viţa cea vie şi a devenit, în acest fel, părtaş naturii divine. Acesta va fi întotdeauna rezultatul comuniunii cu Hristos. Aceasta este adevărata sfinţire. - The Sanctified Life, pag. 53-55 | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Devotiune 2009 | |
| |
| | | | Devotiune 2009 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |
|