Forum crestin |
Sambata seara, AS organizeaza Seara pentru tineri. Sunt invitati toti tineri si cei care se simt inca tineri pe str. Pargarilor nr. 2, Sector 2, la orele 18.Va asteptam in Domnul! AS organizeaza Seara de Film Crestin in fiecare Miercurea, la orele 19. Asteptam pe toti acei care doresc sa se destinda intr-o admosfera crestina pe str. Pargarilor nr. 2, Sector 2, Bucuresti! Pacea Domnului! |
dd | |
| . |
| | Studiu Biblic...Bible study | |
| | Autor | Mesaj |
---|
valentin_dumitru2007 Moderator
Numarul mesajelor : 53 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Studiu Biblic...Bible study Mar Oct 14, 2008 8:48 pm | |
|
Ultima editare efectuata de catre valentin_dumitru2007 in Vin Dec 05, 2008 5:14 pm, editata de 1 ori | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Mar Oct 14, 2008 11:19 pm | |
| | |
| | | andrei twix
Numarul mesajelor : 15 Data de inscriere : 19/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Lun Oct 20, 2008 12:25 am | |
| | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Test Geneza -rezolvarii şi punctaj Lun Oct 20, 2008 11:30 pm | |
| Urmează rezolvăriile pentru Testul de la Cartea Geneza. Fiecare test care va urma va fii insoţit de către numele studentului care l-a dat împreună cu punctajul obţinut. | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Lun Oct 20, 2008 11:41 pm | |
| ARMATA SALVARII Studiu biblic: Apropierea de Dumnezeu - Biblia Student: Vlada Lalac Punctaj: 65 Testul nr. 1
1 5 Puncte În momentul în care a fost creat, omul trebuia sa manance: Răspuns: 1 1. Doar hrana vegetală culeasă din grădina Edenului 2. Doar hrană animală, datorită calităţii sale superioare
3. Hrană vegetală şi animală, pentru dezvoltarea lui mai rapidă
2 5 Puncte Ce i-au răspuns fiii lui Het lui Avraam când le-a cerut un loc de veci? Răspuns: 3 1. i-au spus că poate avea un camp de a lui Efron Hititul
2. i-au spus că trebuie să meargă să negocieze pentru a primi locaşul
3. i-au răspuns că poate avea orice locaş de pe pământurile lor
3 5 Puncte Motivul declanşării potopului: Răspuns: 2 1. Un capriciu al lui Dumnezeu, aflat în luptă cu Satana
2. Amploarea răutăţii omului, având inima îndreptată numai la rău
3. Încercarea credinţei oamenilor, în speranţa că astfel vor putea primi nemurirea
4 5 Puncte Care a fost greşeala lui Avraam în Egipt ? Răspuns: 1 1. A minţit cu privire la identitatea soţiei sale, Sara
2. Despărţirea de nepotul său, Lot şi abandonarea acestuia
3. Necredinţa faţă de făgăduinţa lui Dumnezeu că va primi un moştenitor
5 5 Puncte În ce ţară este localizat Me’arat HaMachpalah (mormintele patriarhilor)? Răspuns: 1 1. Cannan
2. Idumea
3. Ur Kasdim
6 5 Puncte Care a fost motivul pentru care Esau l-a urât pe fratele său, Iacov? Răspuns: 2 1. Acesta din urmă nu i-a oferit din mâncarea lui preferată
2. Pentru ca Iacov a fost binecuvantat de Isaac
3. Iacov avea mai mult succes la vânătoare, fiind mai iubit de Isaac
7 5 Puncte Spre bătrâneţe, Iacov a fost extrem de îndurerat, atunci când: Răspuns: 1 1. Iosif dispăruse după ce fusese trimis la distanţă mare de casă
2. Laban, socrul său l-a înşelat
3. I-au murit trei dintre copii săi într-un conflict cu triburile vecine
8 5 Puncte Iosif a fost aruncat în închisoare de: Răspuns: 3 1. Nu a putut descifra visul lui faraon
2. Dorea să stăpânească asupra fraţilor săi
3. A respins oferta imorală a soţiei unui dregător egiptean
9 5 Puncte Iacov îşi schimbă numele în Israel, atunci când: Răspuns: 2 1. A fugit de Laban, ca urmare a repetatelor înşelăciuni ale acestuia
2. În cursul unei nopţi s-a luptat cu Dumnezeu, în momentul reîntoarcerii sale acasă
3. S-a mutat în Egipt, fiind nevoit să adopte o identitate falsă
10 5 Puncte Ce strategie a aplicat Iosif, în momentul în care i-a recunoscut pe fraţii săi, veniţi în Egipt din cauza foametei ? Răspuns: 2 1. A pus paharul său de argint în sacul celui mai mic frate, sperând să se poată răzbuna pe ei
2. A pus paharul său de argint în sacul celui mai mic frate, pentru a testa spiritul lor de pocăinţă
3. I-a ameninţat cu moartea ca să simtă şi ei aceeaşi frică pe care o cunoscuse el când a fost vândut
11 5 Puncte Cum se numeşte altarul ridicat de Iacov la Luz, adică Betel: Răspuns: 1 1. El-Betel
2. El-Elohe-Israel
3. Beer-Şeba
12 5 Puncte Câţi fii a avut Iacov: Răspuns: 3 1. 10
2. 14
3. 12
13 5 Puncte Câţi ani a avut Enoh când acesta a fost râpit la Dumnezeu: Răspuns: 1 1. 365
2. 962
3. 782
14 5 Puncte Câţi copii a avut Noe ? Răspuns: 3 1. 3
2. 4
3. 2
15 5 Puncte Cum se numeşte cetatea unde s-a adăpostit Lot de mania Lui Dumnezeu: Răspuns: 2 1. Ţeba
2. Ţoar
3. Ţol
16 5 Puncte Cum se numeşte robul lui Avraam care a fost trimis să caute nevastă lui Isaac? Răspuns: 1 1. Eliezer
2. Eber
3. Ezechia
17 5 Puncte Cine la binecuvântat pe Avraam în valea Împăratului? Răspuns: 1 1. Melhisedec
2. Mahalaeel
3. Metusala
18 5 Puncte Cum se numeşte fratele lui Rebecăi: Răspuns: 1 1. Laban
2. Lameh
3. Lotan
19 5 Puncte Cine este mama lui Iosif? Răspuns: 2 1. Lea
2. Rahela
3. Bilbei
20 5 Puncte Cum se numeşte fiul cel mai mare a lui Iacov ? Răspuns: 1 1. Simeon
2. Ruben
3. Dan
Ceea ce este subliniat sunt răspunsurile lui Vlad a. | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Mar Oct 21, 2008 2:28 pm | |
| ARMATA SALVARII Studiu biblic: Aproprierea de Dumnezeu - Biblia Student: Cristian Kozlovsky Punctaj: 75 Testul nr. 3
1. Pe care dintre fraţii săi a reţinut Iosif în Egipt? Răspuns: 1 1. Simeon 2. Ruben 3. Neftali
2. Cum se numeşte al trei-lea fiu a lui Adam? Răspuns: 1 1. Set 2. Enos 3. Enoh
3. Cine mijloceşte pentru Beniamin când i-a găsit paharul în sac? Răspuns: 2 1. Rubem 2. Iuda 3. Dan
4. Unde s-a luptat Iacov cu Dumnezeu? Răspuns: 3 1. Mambre 2. Mahanaim 3. Peniel
5. La ce pasăre i-a dat prima dată Noe drumul din corabie ca să vadă dacă s-au micşorat apele? Răspuns: 2 1. Porumbel 2. Corb 3. Turturică
6. Care a fost motivul pentru care Esau l-a urăt pe fratele său, Iacov? Răspuns: 2 1. acesta din urmă nu i-a oferit din mâncarea lui preferată 2. pentru că Iacov a fost binecuvântat de Isaac 3. Iacov avea mai mult succes la vânătoare, fiind mai iubit de Isaac
7. Câţi fii a avut Iosif? Răspuns: 3 1. 3 fii 2. 4 fii 3. 2 fii
8. Cum se numeşte turnul unde Dumnezeu a încurcat limbiile oamenilor? Răspuns: 1 1. Babilon 2. Cannan 3. Ur
9. Unde a fost îngropat Iacov? Răspuns: 2 1. Egipt 2. Cannan 3. Hebron
10. Cine este tatăl celor care locuiesc în corturi şi păzesc vitele? Răspuns: 1 1. Iabal 2. Ţila 3. Tubal-Cain
11. Rahela a fost îngropată pe drumul ce duce înspre: Răspuns: 2 1. El-Betel 2. Betleem 3. Beer-Şeba
12. Cum se numeşte tatăl celor care cântă cu alăuta şi cavalul: Răspuns: 2 1. Lameh 2. Iubal 3. Iabal
13.Câţi ani a trăit Iosif? Răspuns: 3 1. 365 2. 260 3. 110
14. Cum se numeşte făuritorul tuturor uneltelor de aramă şi de fier? Răspuns: 1 1. Tubal-Cain 2. Iubal 3. Iabal
15. Cum se numeşte cetatea unde s-a adăpostit Lot de mânia Lui Dumnezeu? Răspuns: 2 1. Ţeba 2. Ţoar 3. Ţol
16. Cum se numeşte omul care a trăit cel mai mult pe pământ? Răspuns: 1 1. Metusala 2. Eber 3. Mahalaleel
17. Unde a locuit Cain după ce a ieşit din Faţa Domnului? Răspuns: 3 1. Cannan 2. Ţoar 3. Nod
18. Cum se numeşte fratele lui Rebeca? Răspuns: 1 1. Laban 2. Lameh 3. Lotan
19. Cine este mama lui Iosif? Răspuns: 2 1. Lea 2. Rahela 3. Bilba
20. Câte zile şi nopţi au plouat la potop? Răspuns: 1 1. 40 2. 80 3. 150
Răspunsurile lui Cristian sunt subliniate. Fiecare întrebare este notată cu 5 puncte.
| |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Mar Oct 21, 2008 2:54 pm | |
| ARMATA SALVĂRII Studiu Biblic: Apropierea de Dumnezeu - Biblia Student: Alexandra Kozlovsky Punctaj: 60 Testul nr. 4
1. Pe care dintre fraţii săi a reţinut Iosif, în Egipt? Răspuns: 1 1. Simeon 2. Ruben 3. Neftali
2. Cum se numeşte al trei-lea fiu a lui Adam? Răspuns: 1 1. Set 2. Enos 3. Enoh
3. Cine mijloceşte pentru Beniamin când i-au găsit paharul în sac? Răspuns: 2 1. Ruben 2. Iuda 3. Dan
4. Unde s-a luptat Iacov cu Dumnezeu? Răspuns: 3 1. Mambre 2. Mahanaim 3. Peniel
5. La ce pasăre i-a dat prima dată Noe drumul din corabie ca să vadă dacă s-au micşorat apele? Răspuns: 2 1. porumbel 2. corb 3. turturică
6. Care a fost motivul pentru care Esau l-a urât pe fratele său, Iacov? Răspuns: 2 1. acesta din urmă nu i-a oferit din mâncarea lui preferată 2. pentru că Iacov a fost binecuvântat de Isaac 3. Iacov avea mai mult succes la vânătoare, fiind mai iubit de Isaac
7. Câţi fii a avut Iosif? Răspuns: 3 1. 3 2. 4 3. 2
8.Cum se numeşte turnul unde Dumnezeu a încurcat limbiile oamenilor? Răspuns: 1 1. Babilon 2. Cannan 3. Ur
9. Unde a fost îngropat Iacov? Răspuns: 2 1. Egipt 2. Cannan 3. Hebron
10. Cine este tatăl celor care locuiesc în corturi şi păzesc vitele? Răspuns: 1 1. Iabal 2. Ţila 3. Tubal-Cain
11. Rahela a fost îngropată pe drumul ce duce înspre: Răspuns: 2 1. El-Betel 2. Betleem 3. Beer-Şeba
12. Cum se numeşte tatăl celor care cântă cu alăuta şi cavalul? Răspuns: 2 1. Labam 2. Iubal 3. Iabal
13. Câţi ani a trăit Iosif? Răspuns: 3 1. 365 2. 260 3. 110
14. Cum se numeşte făuritorul tuturor uneltelor de aramă şi de fier? Răspuns: 1 1. Tubal-Cain 2. Iubal 3. Iabal
15. Cum se numeşte cetatea unde s-a adăpostit Lot de mânia Lui Dumnezeu? Răspuns: 2 1. Ţeba 2. Ţoar 3. Ţol
16. Cum se numeşte omul care a trăit cel mai mult pe pământ? Răspuns: 1 1. Metusala 2. Eber 3. Mahalaleel
17. Unde a locuit Cain după ce a ieşit din Faţa Domnului? Răspuns: 3 1. Cannan 2. Ţoar 3. Nod
18. Cum se numeşte fratele lui Rebeca? Răspuns: 1 1. Laban 2. Lameh 3. Lotan
19. Cine este mama lui Iosif? Răspuns: 2 1. Lea 2. Rahela 3. Bilba
20. Câte zile şi nopţi au plouat la potop? Răspuns: 1 1. 40 2. 80 3. 150
Răspunsurile lui Alexandra sunt subliniate. Fiecare întrebare este notată cu 5 puncte.
| |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Mar Oct 21, 2008 3:43 pm | |
| ARMATA SALVĂRII Studiu biblic: Apropierea de Dumnezeu - Biblia Student: Andrei Chinţoi Punctaj: 40 Testul nr. 5
1. Cum a reacţionat mama şi fratele Rebecăi la cererea de plecare a servitorului lui Avraam? Răspuns: 3 1. au refuzat s-a lase să plece 2. au întrebat dacă Rebeca mai poate sta acasă încă un an până să se mărite cu Isaac 3. şi-au laut rămas bun de la ei şi au binecuvântat-o pe Rebeca
2. Care a fost numele celui mai mare fiu al lui Ismael? Răspuns: 2 1. Kedem 2. Nebaiot 3. Midian
3. Cine mijloceşte pentru Beniamin când i-au găsit paharul în sac? Răspuns:2 1. Ruben 2. Iuda 3. Dan
4. Din ce trib i-a zis Avraam servitorului său să nu îi ia nevastă pentru Isaac? Răspuns: 1 1. Cannaniţi 2. Bnei Chet 3. Hitiţi
5. Cum a reacţionat servitorul lui Avraam când Rebeca i-a spus despre familia ei? Răspuns: 3 1. i-a dat daruri 2. s-a dus acasă la ea 3. s-a închinat şi i-a mulţumit Lui Dumnezeu
6. Care a fost motivul pentru care Esau l-a urât pe fratele său, Iacov? Răspuns: 2 1. acesta din urmă nu i-a oferit din mâncarea lui preferată 2. pentru că Iacov a fost binecuvântat de Isaac 3. Iacov avea mai mult succes la vânătoare, fiind mai iubit de Isaac
7. Unde a dus-o Isaac prima dată pe Rebeca când aceasta a ajuns acasă la el? Răspuns: 3 1. în cortul lui Avraam 2. în cotul său 3. în cortul lui Sara
8. Cum se numeşte turnul unde Dumnezeu a încurcat limbiile oamenilor? Răspuns: 1 1. Babilon 2. Cannan 3. Hebron
9. Unde a fost îngropat Iacov? Răspuns: 2 1. Egipt 2. Cannan 3. Hebron
10. Ce a făcut Rebeca prima dată când l-a văzut pe Isaac? Răspuns: 2 1. a fugit la el 2. şi-a acoperit faţa 3. a căzut de pe cămilă
11. Rahela a fost îngropată pe drumul ce duce înspre: Răspuns: 2 1. El-Betel 2. Betleem 3. Beer-Şeba
12. Ce a făcut Avraam dipă ce a murit Sara? Răspuns: 3 1, a elogiat-o şi a plâns-o 2. a trimis un mesaj familiei sale înştiinţându-i că ea a murit 3. a cumpărat un locaş pentru înmormântarea ei
13. Câţi ani a trăit Iosif? Răspuns: 3 1. 365 2. 260 3. 110
14. Cum se numeşte făuritorul tuturor uneltelor de aramă şi de fier? Răspuns: 1 1. Tubal-Cain 2. Iubal 3. Iabal
15. Cum se numeşte cetatea unde s-a adăpostit Lot de mânia Lui Dumnezeu? Răspuns: 2 1. Ţeba 2. Ţoar 3. Ţol
16. Cum se numeşte omul care a trăit cel mai mult pe pământ? Răspuns: 1 1. Metusala 2. Eber 3. Mahalaleel
17. Unde a locuit Cain după ce a ieşit din Faţa Domnului? Răspuns: 3 1. Cannan 2. Ţoar 3. Nod
18. Cum se numeşte fratele lui Rebeca? Răspuns: 1 1. Laban 2. Lameh 3. Lotan
19. Cine este mama lui Iosif? Răspuns: 2 1. Lea 2. Rahela 3. Bilba
20. Câte zile şi nopţi a plouat la potop? Răspuns: 1 1. 40 2. 80 3. 150
Răspunsurile lui Andrei sunt subliniate. Intrebările sunt notate cu 5 puncte fiecare. | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Mar Oct 21, 2008 4:35 pm | |
| ARMATA SALVĂRII Studiu biblic: Apropierea de Dumnezeu - Biblia Student: George Punctaj: 45 Testul nr. 6
1. În momentul în care a fost creat, omul trebui să mănânce: Răspuns: 1 1. doar hrană vegetală culeasă din grădina Edenului 2. doar hrană animală, datorită calităţii sale superioare 3. hrană vegetală şi animală, pentru dezvoltarea lui mai rapidă
2. Ce i-au răspuns fiii lui Het lui Avraam când le-a cerut un loc de veci? Răspuns: 3 1. i-au spus că poate avea un câmp de-a lui Efron Hititul 2. i-au spus că trebuie să meargă sp negocieze pentru a primi locaşul 3. i-au răspuns că poate avea orice locaş de pe pământurile lor
3. Motivul declanşării potopului este: Răspuns: 2 1. un capriciu a Lui Dumnezeu, aflat în luptă cu Satana 2. amploarea răutăţii omului, având inima îndreptată numai la rău 3. încercarea credinţei oamenilor, în speranţa că astfel vor putea primi nemurirea.
4. Care a fost greşala lui Avraam, în Egipt? Răspuns: 1 1. a minţit cu privire la identitatea soţiei sale, Sara 2. despărţirea de nepotul său, Lot şi abandonarea acestuia 3. necredinţa faţă de făgăduinţa lui Dumnezeu că va primi un moştenitor
5. În ce ţară este localizat Me'arat HaMachpalah (mormintele patriarhilor)? Răspuns: 1 1. Cannan 2. Idumea 3. Ur Kasdim
6. Care a fost motivul pentru care Esau l-a urât pe fratele său, Iacov? Răspuns: 2 1. acesta din urmă nu i-a oferit din mâncarea lui preferată 2. pentru că Iacov a fost binecuvântat de Isaac 3. Iacov avea mai mult succes la vânătoare, fiind mai iubit de Isaac
7. Spre bătrâneţe, Iacov a fost extrem de îndurerat, atunci când: Răspuns: 1 1. Iosif dispăruse după ce fusese trimis la distanţă mare de casă 2. Laban, socrul său l-a înşelat 3. i-au murit trei dintre copii săi într-un conflict cu triburile vecine
8. Iosif a fost aruncat în închisoare pentru că: Răspuns: 3 1. nu a putut descifra visul lui faraon 2. dorea să stăpânească asupra fraţilor săi 3. a respins oferta imorală a soţiei unui dregător egiptean
9. Iacov îşi schimbă numele în Israel, atunci când: Răspuns: 2 1. a fugit de Laban, ca urmare a repetatelor înşelăciuni ale acestuia 2. în cursul unei nopţi s-a luptat cu Dumnezeu, în momentul reîntoarcerii sale acasă 3. s-a mutat în Egipt, fiind nevoit să adopte o identitate falsă
10. Ce strategie a aplicat Iosif, în momentul în care i-a recunoscut pe fraţii săi, veniţi în Egipt din cauza foametei? Răspuns: 2 1. a pus paharul său de argint în sacul celui mai mic frate, sperând sp se poată răzbuna pe ei 2. a pus paharul său de argint în sacul celui mai mic frate, pentru a testa spiritul lor de pocăinţă 3. i-a ameninţat cu moartea ca să simtă şi ei aceeaşi frică pe care o cunoscuse el când a fost vândut
11.Cum se numeşte altarul ridicat de Iacov la Luy, adică Betel? Răspuns: 1 1. El-Betel 2. El-Elohe-Israel 3. Beer-Şeba
12. Câţi fii a avut Iacov? Răspuns: 3 1. 10 2. 14 3. 12
13. Câţi ani a avut Enoh când acesta a fost răpit la Dumnezeu? Răspuns: 1 1. 365 2. 962 3. 782
14. Câţi copii a avut Noe? Răspuns: 1 1. 3 2. 4 3. 2
15. Cum se numeşte cetatea unde s-a adăpostit Lot de mânia Lui Dumnezeu? Răspuns: 2 1. Ţeba 2. Ţoar 3. Ţol
16. Cum se numeşte robul lui Avraam care a fost trimis să caute nevastă lui Isaac? Răspuns: 1 1. Eliezer 2. Eber 3. Ezechia
17. Cine l-a binecuvântat pe Avraam în Valea Împăratului? Răspuns: 1 1. Melhisedec 2. Mahalaleel 3. Metusala
18. Cum se numeşte fratele lui Rebeca? Răspuns: 1 1. Laban 2. Lameh 3. Lotan
19. Cine este mama lui Iosif? Răspuns: 2 1. Lea 2. Rahela 3. Bilba
20. Cum se numeşte fiul cel mai mare a lui Iacov? Răspuns: 2 1. Simeon 2. Ruben 3. Dan
Răspunsurile lui George sunt subliniate. Fiecare întrebarea este notată cu 5 puncte. | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Mar Oct 21, 2008 5:52 pm | |
| ARMATA SALVĂRII Studiu biblic: Apropierea de Dumnezeu - Biblia Student: Valentin Dumitru Punctaj: 70 Testul nr. 8
1. Ce-au făcut spicele în visului lui Iosif? Răspuns: 1 1. s-au închinat spicului lui Iosif 2. au culcat la pământ spicul lui Iosif 3. au fugit de spicul lui Iosif
2. Ce i-au răspuns fiii lui Het lui Avraam când le-a cerut un loc de veci? Răspuns: 3 1. i-au spus că poate avea un câmp de-a lui Efron Hititul 2. i-au spus că trebuie să meargă să negocieze pentru a primi locaşul 3. i-au răspuns că poate avea orice locaş de pe pământuirle lor
3. Cum a denumit Dumnezeu lumina la crearea Universului? Răspuns: 1 1. zi 2. dimineţa 3. soare
4. Ce-au făcut fraţii lui Iosif cu haina colorată a lui Iosif şi plină de sânge? Răspuns: 2 1. au îngropat-o ca să n-o mai găsească nimeni 2. l-au întrebat pe Iacov dacă poate să o recunoască 3. eu întrebat-o pe Rahela dacă este haina fiului ei
5. În ce ţară este localizat Me'arat HaMachpalah (mormintele patriarhilor)? Răspuns: 1 1. Cannan 2. Idumea 3. Ur Kasdim
6. În a câta zi a creat Dumnezeu plantele? Răspuns: 2 1. a doua 2. a treia 3. a patra
7. Ce s-a întâmplat cu cei doi fii mai mari a lui Iuda? Răspuns: 3 1. au furat idolii unui templu şi au fost omorâţi 2. s-au însurat cu fiicele unui rege şi au devenit păgâni 3. au fost pedepsiţi de Dumnezeu pentru că erau răi şi au murit
8. În a câta zi a creat Dumnezeu peşti? Răspuns: 1 1. a cincea 2. a patra 6. a şasea
9. Iacov îşi schimbă numele în Israel, atunci când: Răspuns: 2 1. a fugit de Laban, ca urmarea a repetatelor înşelăciuni ale acestuia 2. în cursul unei nopţi s-a luptat cu Dumnezeu, în momentul reîntoarcerii sale acasă 3. s-a mutat în Egipt, fiind nevoit să adopte o identitate falsă
10. Care e numele celui mai mare fiu al Tamarei? Răspuns: 3 1. Onan 2. Zerach 3. Peretz
11. Cum se numeşte altarul ridicat de Iacov la Luz, adică Betel: Răspuns: 1 1. El-Betel 2. El-Elohe-Israel 3. Beer-Şeba
12. Ce îmbrăcăminte specială i-a făcut cadou Iacov lui Iosif? Răspuns: 2 1. p haină de blană foarte fină 2. o haină colorată 3. sandale făcute din piele de capră
13. Câţi ani a avut enoh când a cesta a fost răpit la Dumnezeu? Răspuns: 1 1. 365 2. 962 3. 782
14. Câţi copii a avut Noe? Răspuns: 1 1. 3 2. 4 3. 2
15. Cum se numeşte cetatea unde s-a adăpostit Lot de mânia Lui Dumnezeu? Răspuns: 2 1. Ţeba 2. Ţoar 3. Ţol
16. Cum se numeşte robul Avraam care a fost trimis să caute nevastă lui Isaac? Răspuns: 1 1. Eliezer 2. Eber 3. Ezechia
17. Câte râuri curgeau prin Paradis? Răspuns: 2 1. 6 2. 4 3. 2
18. Cum se numeşte fratele lui Rebeca? Răspuns: 1 1. Laban 2. Lameh 3. Lotan
19. Ce ţinea în mână paharnicul în visul lui Iosif? Răspuns: 1 1. paharul faraonului 2. un pahar de vin 3. câţiva struguri
20.Cum se numeşte fiul cel mai mare a lui Iacov? Răspuns: 2 1. Simeon 2. Ruben 3. Dan
Răspunsurile lui Valentin sunt subliniate. Fiecare întrebare este notată cu 5 puncte. | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Mar Oct 21, 2008 11:25 pm | |
| ARMATA SALVĂRII Studiu biblic: Apropierea de Dumnezeu -Biblia Student: Cezar Ştefan Pălălău Punctaj: 35 Testul nr. 9
1. Din ce pom i-a interzis Dumnezeu omului să mănânce? Răspuns: 3 1. al vieţii 2. al liniştii 3. al cunoaşterii
2. Ce i-au răspuns fiii lui Het lui Avraam câns le-a cerut un loc de veci? Răspuns: 3 1. i-au spus că paote avea un câmp de a lui Efron Hetitul 2. i-au spus că trebuie să meargă să negocieze pentru a primi locaşul 3. i-au răspuns că poate avea orice locaş de pe pământurile lor
3. Cum a denumit Dumnezeu lumina la crearea Universului_ Răspuns: 1 1. zi 2. Dimineaţa 3. soare
4. Din ce a făcut Dumnezeu omul? Răspuns: 3 1. nisip 2. din apă 3. din pământ
5. În ce ţară este localizat Me'arat HaMachpalah (mormintele patriarhilor)? Răspuns: 1 1. Cannan 2. Idumea 3. Ur Kasdim
6. În a câta zi a creat Dumnezeu plantele? Răspuns: 2 1. a doua 2. a treia 3. a patra
7. Ce s-a întâmplat cu cei doi fii mai mari a lui Iuda? Răspuns: 3 1. au furat idolii unui templu şi au fost omorâţi 2. s-au însurat cu fiicele unui rege şi au devenit păgâni 3. au fost pedepsiţi de Dumnezeu pentru că erau răi şi au murit.
8. În a câta zi a creat Dumnezeu peştii? Răspuns: 1 1. 5 2. 4 3. 6
9. Cu ce s-au îmbrăcat Adam şi Eva când au văzut că erau goii? Răspuns: 2 1. frunze de viţă 2. frunze de smochin 3. frunze de Kiwi
10. Care e numele celui mai mare fiu al Tamarei? Răspuns: 3 1. Onan 2. Zerach 3. Petetz
11. Cum se numeşte altarul ridicat de Iacov la Luz, adică Betel? Răspuns: 1 1. El-Betel 2. El-Elohe-Israel 3. Beer-Şeba
12. Ce îmbrăcăminte specială i-a făcut Iacov lui Iosif? Răspuns: 2 1. o hainpă de blană foarte fină 2. o haină colorată cu dungi 3. sandale făcute din piele de capră
13. Câţi ani a avut Enoh când acesta a fost răpit la Dumnezeu? Răspuns: 1 1. 365 2. 962 3. 782
14. Câţi copii a avut Noe? Răspuns: 3 1. 3 2. 4 3. 2
15. Cum se numeşte cetatea unde s-a adăpostit Lot de mânia Lui Dumnezeu? Răspuns: 2 1. Ţeba 2. Ţoar 3. Ţol
16. Cum se numeşte robul lui Avraam care a fost trimis să caute nevastă lui Isaac? Răspuns: 1 1. Eliezer 2. Eber 3. Ezechia
17. Câte râuri curgeau prin Paradis? Răspuns: 2 1. 6 2. 4 3. 3
18. Cum se numeşte fratele lui Rebeca? Răspuns: 1 1. Laban 2. Lameh 3. Lotan
19. Ce ţine în mână paharnicul în visul lui Iosif? Răspuns: 1 1. paharul faraonului 2. un pahar de vin 3. câţiva struguri
20. Ce a rugat Avraam pe Sara când a ajuns în Cannan? Răspuns: 2 1. să pretindă că e fiica lui 2. să pretindp că este sora lui 3. să-şi acopere faţa
Răspunsurile lui Ştefan sunt subliniate Fiecare întrebare este notată cu 5 puncte.
| |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Mier Oct 22, 2008 12:19 am | |
| ARMATA SALVĂRII Studiu biblic - Apropierea de Dumnezeu - Biblia Student: Alexandru Daniel Chinţoi Punctaj: 45 Testul nr. 10
1. Ce i-a promis Dumnezeu lui Avraam când a ajuns în Cannan? Răspuns: 3 1. că va avea belşug 2. că va trăi mulţi ani pe pământ 3. că urmaşii lui vor moşteni pământul
2. Ce i-au răspuns fii lui Het lui Avraam când le-a cerut un loc de veci? Răspuns: 3 1. i-au spus că poate avea un câmp de a lui Efron Hititul 2. i-au spus că trebuie să meargă să negocieze pentru a primi locaşul 3. i-au răspuns că poate avea orice locaş de pe pământurile lor
3. Unde s-a mutat Lot după ce s-a separat de Avraam? Răspuns:1 1. în Sodoma 2. în Egipt 3. în Gomora
4. Din ce a făcut Dumnezeu omul? Răspuns: 3 1. nisip 2. din apă 3. din pământ
5. Cum se numea servitorul lui Avraam? Răspuns: 2 1. Elisei 2. Eliezer 3. Iohan
6. În a câta zi a creat Dumnezeu plantele? Răspuns: 2 1. a doua 2. a treia 3. a patra
7. Cu cine s-a întâlnit Hagar pe când Fugea de stăpâna ei, Sara? Răspuns: 2 1. cu o pasăre 2. cu un înger 3. cu Isus
8. În a câta zi a creat Dumnezeu peştii? Răspuns: 1 1. 5 2. 4 3. 6
9. De ce i-a spus îngerul Hagarei sa-l numească pe fiul ei Ismael? Răspuns: 2 1. pentru că era foarte mic 2. pentru că Dumnezeu i-a auzit suferinţa 3. pentru că va fi stăpânul unei naţiuni mari 10. Care e numele celui mai mare fiu al Tamarei? Răspuns: 3 1. Onan 2. Zerach 3. Peretz
11. Câţi ani a avut Avraam când i s-a născut primul său fiu, Ismael? Răspuns: 1 1. 86 2. 80 3. 87
12. Ce îmbrăcăminte specială i-a făcut cadou Iacov lui Iosif? Răspuns: 2 1. o haină de blanp foarte fină 2. o haină colorată cu dungi 3. sandale făcute din piele de capră
13. Care frate le-a sugerat celorlalţi să-l vândă pe Iosif? Răspuns: 2 1. Simeon 2. Iuda 3. Ruben
14. Câţi copii a avut Noe? Răspuns: 1 1. 3 2. 4 3. 2
15. Cine l-a cumpărat pe Iosif de la caravana care l-a adus în Egipt? Răspuns: 2 1. un negustor 2. Potifar 3. Shua
16. Cum se numeşte robul lui Avraam care a fost trimis să caute nevastă lui Isaac? Răspuns: 1 1. Eliezer 2. Eber 3. Ezechia
17. Ce au ieşit din râu în primul vis al faraonului? Răspuns: 1 1. vaci grase 2. vaci slabe 3. coşuri de pâine
18. Cum se numeşte fratele lui Rebeca? Răspuns: 1 1. Laban 2. Lameh 3. Lotan
19. Cum o cheamă pe fata pe care i-a dat-o faraonul lui Iosif drept soţie? Răspuns: 1 1. Asnat 2. Osanna 3. Oysha
20. Ce au făcut fraţii lui Iosif când au venit în faţa tronului său? Răspuns: 3 1. i s-au închinat 2. s-au bucurat 3. s-au aruncat la picioarele lui
Răspunsurile lui Alex sunt subliniate. Fiecare întrebare a fost notata cu 5 puncte. | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Temă de casă- Geneza Mier Oct 22, 2008 12:21 am | |
| Tema de casa - Geneza Data predării temei: 1 noiembrie 2008 Limită maximă pentru notă: 100 | Limita minima pentru nota: 70 | | Scrie cate un paragraf de lungime medie (12 randuri) ca replica la urmatoarele subiecte de studiu:1. Lungimea zilei în Geneza 1.2. Originea lui Satana.3. Pasaje mesianice in cartea Geneza. 4. Numele lui Dumnezeu în capitolele: 1, 2, 14, 17, 31, 48, 49.5. De ce crezi că Avraam a fost numit "prietenul lui Dumnezeu" (Geneza 17, 2 Cronici 20:7; Isaia 41: ? | |
| | | valentin_dumitru2007 Moderator
Numarul mesajelor : 53 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| | | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Rezultate întrebării Exod Lun Noi 03, 2008 8:44 pm | |
| Rezultatele de la testul din Exod se afiseaza maine plus tabelul cu rezulatele obtinute pana acum | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Temă de casă - Exod Lun Noi 03, 2008 9:01 pm | |
| Temă de casă - Exod Termen: 15 noiembrie 2008
1. De ce crezi că cele 10 porunci au fost scrise direct de degetul lui Dumnezeu? 2. Moise a ieşit din Egipt renunţând la perspectiva măreata de a fi unul din faraoni. Privind la finalitatea vietii lui credeti ca merită să ascultăm chemarea pe care Dumnezeu ne-o adresează? Dacă da...de ce oare de atât de puţine ori suntem dispuşi să părăsim ceea ce ne ţine departe de Dumnezeu?
Pentru acei care nu am predat tema pentru Geneza...Termenul de predare este acelaşi cu cel de la Exod, adică 15 noimbrie 2008. | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Inspiraţie pentru tema de casă Mar Noi 04, 2008 12:45 am | |
| EXODUL „Să ştii hotărât că sămânţa ta va fi străină într-o ţară, care nu va fi a ei; acolo va fi robită şi o vor apăsa greu, timp de patru sute de ani. Dar pe neamul căruia îi va fi roabă, îl voi judeca Eu: şi pe urmă va ieşi de acolo cu mari bogăţii (…) În al patrulea neam, ea se va întoarce aici ”. (Geneza 15,13. 14. 16) Această profeţie divină se poate constitui foarte bine într-un rezumat al acţiunii cărţii Exodul. Asistăm la schimbare de decor între ultimul capitol al cărţii Geneza şi primul capitol al cărţii Exodul. Întâmpinaţi cu bucurie şi respect la venirea lor în Egipt, urmaşii lui Iacov sunt acum vânaţi şi supuşi unei robii fără milă. Evreii au venit în Egipt pe timpul dominaţiei Hyksoşilor(1730-1580 î.Hr. ). Era oarecum natural ca actualii conducători, care „nu cunoscuseră pe Iosif “ (Exodul 1,, să privească cu suspiciune pe străinii care au ocupat Gosenul şi Delta Nilului, bucurându-se de bunăvoinţa hyksoşilor. Împăratul amintit în Exodul 1,8-9 era, probabil, un rege al dinastiei a optsprezecea, Ahmose, marele eliberator, ori fiul său, Amenhotep I (1546 -1525 î.Hr. ), dacă nu cumva chiar Thutmose I (1525 -1498 î.Hr.), regele în vremea căruia Moise a fost adus la palat. Indiferent cine ar fi fost el, împăratul a sugerat o politică înţeleaptă de înlăturare a pericolului unei revolte şi a posibilităţii ca israeliţii să facă front comun cu duşmanii imperiului, hyksoşii, şi să părăsească Egiptul. Între evrei erau mulţi muncitori îndemânatici pe care faraonul şi-a propus să-i reţină ca sclavi şi să-i folosească în diverse proiecte de construcţii, sperând ca astfel să pună capăt exploziei numerice a israeliţilor şi spiritului lor independent. Planul împăratului nu şi-a atins scopul: numărul evreilor a crescut proporţional cu înăsprirea condiţiilor de viaţă. Soluţia aleasă a fost de o cruzime extremă, moaşelor evreilor poruncindu-li-se să ucidă la naştere copiii evrei de parte bărbătească. Era o practică obişnuită în lumea antică, aceea de a scăpa de copiii nedoriţi, lăsându-i să moară sau, uneori, aruncându-i să fie devoraţi de păsări sau de animale sălbatice. Porunca reflectă de asemenea obiceiul păgân de a-i ucide pe toţi bărbaţii poporului duşman şi de a le obliga pe fete şi femei să devină sclavele cuceritorilor lor. Moaşele evreilor, Şofra (Frumuseţe)şi Pua (Strălucire)s-au temut de Dumnezeu mai mult decât de împăratul celui mai puternic imperiu al vremii (1,17) şi nu au ucis copiii (Geneza 9,6). Devotamentul lor a fost răsplătit de Dumnezeu (Exodul 1,21).
NAŞTEREA ELIBERATORULUI Împăratul a dat un nou decret (1,22) prin care plasează asupra omului de rând responsabilitatea îndeplinirii poruncii de exterminare. În acest context, soţii israeliţi, Amram şi Iochebed,aduc pe lume un băieţel drăguţ. Înfruntând pericolele, părinţii nu şi-au ucis băiatul, dar, după trei luni de tăinuire, copilul nu mai putea fi ţinut în siguranţă, aşa că părinţii lui au recurs la soluţia credinţei totale, lăsând copilul în mâna lui Dumnezeu (2,2. 3). O deducţie rezonabilă din cronologia biblică este aceea că exodul poporului israelit a avut loc la mijlocul secolului al XV-lea î.Hr. Această dată conduce la concluzia că Moise a crescut în vremea împăraţilor Thutmose I (1525-1508 î.Hr. ), Thutmose al II-lea (1508 -1504 î.Hr.)şi Hatshepsut (1504 -1482 î.Hr. ). Viitoarea regină a Egiptului a fost condusă de Dumnezeu la locul în care era ascuns copilul. Scăldatul prinţesei în apele Nilului nu este de acord cu obiceiurile estului musulman modern, unde aşa ceva ar face doar femeile din clasele de jos. Atunci însă se credea că apele fluviului aduc fertilitate şi viaţă lungă, motiv pentru care Nilul era venerat ca zeu. Compasiunea pentru neajutoratul băieţel precum şi simpatia pentru necunoscuta şi curajoasa lui mamă au determinat-o pe fiica împăratului să-l salveze, adoptându-l (2,5. 6). Sora lui Moise a apărut exact în acel moment şi a făcut propunerea la timpul potrivit, nici prea devreme, nici prea târziu, spunând nici prea multe, nici prea puţine (2,7). În aceeaşi zi, copilul Moise s-a întors în casa părintească, aducându-le părinţilor săi fericirea şi un necesar ajutor material (2,9). În anii copilăriei, petrecute în casa părinţilor săi, au fost puse bazele dezvoltării caracterului şi ale viitoarei experienţe religioasea lui Moise. Viaţa lui arată că părinţii au folosit bine anii pe care i-au avut la dispoziţie pentru educarea fiului lor. La curtea faraonului, Moise a primit cea mai înaltă educaţie civilă şi militară. Anii tinereţii i-a petrecut sub îngrijirea directă a tutorilor regali, care i-au împărtăşit „toată înţelepciunea egiptenilor ” (Faptele apostolilor 7,22). Înfăţişarea sa, îmbrăcămintea, limba şi comportamentul îi erau ca ale unui egiptean, dar a rămas evreu în caracter, religie şi loialitate faţă de Dumnezeu. Relatarea sacră ţine sub tăcere aproape treizeci de ani din viaţa lui Moise. Următoarea înregistrare ni-l descrie preocupat desoarta compatrioţilor săi (Exodul 2,11; vezi Faptele apostolilor 7,23). Ucigându-l pe egipteanul care-l bătea pe unul dintre fraţii săi (Exodul 2,11), s-a arătat gata să apere cauza alor săi şi nădăjduia să-i vadă ridicându-se pentru a-şi redobândi libertatea (Faptele apostolilor 7,25), dar nu a fost înţeles (Exodul 2,13-14) şi a fost nevoit să fugă spre Arabia de teama împăratului care a luat gestul său drept trădare şi uneltire împotriva sa. În pustie, Moise s-a căsătorit cu una dintre fiicelelui Ietro, preot şi prinţ în Madian, păstorind turmele socrului său timp de patruzeci de ani. În simplitatea aspră a vieţii, Moise a devenit răbdător, respectuos şi umil, „mai blând decât orice om de pe faţa pământului ” (Numeri 12,3), dar, în acelaşi timp, puternic prin credinţa în Dumnezeul cel puternic al lui Iacov.
CHEMAREA LUI MOISE A sosit timpul pentru eliberarea promisă (Geneza 15,13. 14). Marele Eliberator l-a pregătit pe Moise, apoi l-a chemat, învestindu-l cu autoritate divină în slujba Sa (Exodul 3,1 –4,17). În timp ce aştepta înaintea lui Dumnezeu într-o teamă plină de respect, Moise s-a descoperit lipsit de încredere în sine, greoi la vorbire şi timid. Era copleşit de sentimentul neputinţei sale în faţa măreţei misiuni pe care Dumnezeu i-o punea înainte. A fost însă întărit, încurajat şi i s-au dat dovezi de netăgăduit ale autorităţii încredinţate de Dumnezeu (3,10. 12; 4,1-9. 11-17).Pe drum din Madian spre Egipt, Moise a primit o neaşteptată avertizare. El neglijase să supună ceremonialului circumciziunii (Geneza 17,9-14) pe fiul lui cel mic. Nu îndeplinise condiţia conform căreia fiul său putea fi îndreptăţit să aibă parte de binecuvântările legământului lui Dumnezeu cu Israel, iar o astfel de neglijenţă din partea unui conducător al poporului lovea în autoritatea pe care legile lui Dumnezeu o aveau pentru omul de rând. Atâta timp cât neglija o datorie cunoscută, atingerea obiectivului misiunii sale era îndoielnică. Însoţit de Aaron (Exodul 4,27), Moise a ajuns în Egipt, aducându-le fraţilor săi speranţa eliberării (4,31).
PLĂGILE ASUPRA EGIPTULUI Cu un dispreţ suveran, împăratul Egiptului a refuzat categoric să elibereze poporul (Exodul 5,1. 2), ba mai mult, a luat măsuri suplimentare pentru înrăutăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă ale evreilor (5,6-9). Parţial, scopul a fost atins, încrederea poporului în eliberarea promisă fiind zdruncinată (6,9). Venise momentul unei desfăşurări de forţă, fără corespondent în istorie. Trimisul Domnului era respins şi descumpănit (5,20.23), poporul era dezamăgit (6,9) şi nu mai ştia ce să creadă, iar din partea opresorilor întâmpina o brutală rezistenţă. Intervenţia lui Dumnezeu a dat încredere poporului în împlinirea făgăduinţei eliberării şi a izbit la temelia sistemului religios idolatru al Egiptului. Fluviul Nil era privit cu veneraţie şi chiar i se aduceau jertfe, ca unui zeu. Apele fluviului au fost transformate în sânge (7,20. 21). Aceasta a fost cea dintâi urgie abătută asupra Egiptului. A doua a adus broaştele asupra ţării (8,6). Broaştele erau considera-te sfinte, una dintre zeităţile venerate în imperiu fiind Heqa, zeiţa cu capul de broască. Boul Apis era dedicat lui Ptah, tatăl tuturor zeilor, vaca era sacră pentru Hathor, în timp ce berbecul reprezenta zei cum ar fi Khnemu şi Amen, zeul cel mai venerat în perioada imperiului. Ciuma care a lovit aceste animale le arăta egiptenilor neputinţa zeilor pe care-i venerau, în faţa Dumnezeului evreilor celor dispreţuiţi. Urgia a noua lovea în unul dintre cei mai mari zei ai Egiptului, Zeul Soare, Ra. Fiecare împărat se considera a fi un Ra-mose (fiu al lui Ra) – Ramoses – şi purta numele acesta în titulatura lui. De asemenea, plaga a zecea, uciderea întâiului născut (12,29), a lovit cel puţin un zeu şi acela era însuşi împăratul, considerat a fi Horus, fiul lui Osiris. În calitatea sa de conducător al Egiptului, supuşii săi i se adresau numindu-l „zeul cel bun ”. Astfel, zeul trăind într-o formă vizibilă printre egipteni a fost umilit de Dumnezeul sclavilor evrei despre care el, împăratul, spusese cândva: „Cine este Domnul, ca să ascult de glasul Lui şi să las pe Israel să plece? ” (5,2) Pe fondul aroganţei şi împotrivirii, neclintit în refuzul său, faraonul şi-a condus poporul într-o luptă cu Dumnezeul cerurilor, luptă al cărei final a înregistrat o catastrofă de proporţii pentru egipteni.
PAŞTELE Ultima noapte petrecută de Israel în Egipt a fost cu totul deosebită. În amintirea uimitoarei eliberări realizate prin puterea lui Dumnezeu, trebuia ca poporul să ţină în fiecare an o sărbătoare, un memorial al izbăvirii din robia Egiptului, cu referinţă directă la pedeapsa trimisă de Dumnezeu asupra faraonului şi asupra imperiului său prin cea de-a zecea urgie – moartea întâilor născuţi.Fiecare familie a evreilor, singură sau împreună cu altele, trebuia să înjunghie un miel sau un ied fără defecte fizice şi să stropească sângele pe pragul de sus şi pe cei doi stâlpi ai uşii locuinţei (12,1 –14. 21-27). În acea noapte, întâiul născut a fost ucis în toate casele care nu aveau pe uşă sângele mielului înjunghiat. La miezul nopţii „au fost ţipete mari în Egipt, căci nu era casă unde să nu fie un mort ” (12,30). În toată întinderea imperiului, mândria fusese doborâtă. Împăratul şi curtenii, cu feţe palide şi picioare tremurânde, umiliţi până în ţărână, au recunoscut că luptaseră împotriva Dumnezeului cerurilor. Faraonul a chemat pe Moise şi pe Aron şi le-a zis: „Sculaţi-vă, ieşiţi din mijlocul poporului meu, voi şi copiii lui Israel. Duceţi-vă de slujiţi Domnului, cum aţi zis. Luaţi-vă şi oile, şi boii, cum aţi zis, duceţi-vă şi binecuvântaţi-mă ” (12,31-32). Paştele reprezintă atât un act comemorativ, cât şi unul anticipator, care arăta nu numai înapoi, spre eliberarea din Egipt, ci şi înainte, la marea eliberare din sclavia păcatului, pe care Isus Hristos avea să o ducă la îndeplinire. Mielul de jertfă Îl reprezintă pe „Mielul Lui Dumnezeu ”, în care este unica noastră nădejde de salvare.
Ultima editare efectuata de catre Admin in Mar Noi 04, 2008 12:48 am, editata de 1 ori | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Inspiraţie pentru tema de casă Mar Noi 04, 2008 12:46 am | |
| continuare TRECEREA MĂRII ROŞII Copiii lui Israel au plecat „în număr de aproape şase sute de mii de oameni care mergeau pe jos, afară de copii. O mulţime de oameni de tot soiul s-au suit împreună cu ei ” (12,37-38). În Egipt s-a răspândit vestea că evreii, în loc săse oprească în deşert pentru a se închina, înaintează spre Marea Roşie. Revenindu-şi în urma şocului, egiptenii şi-au reconsiderat părerea despre evenimentele care au precedat decizia eliberării poporului, punând totul pe seama unor cauze naturale şi au adunat oastea pentru a-şi aduce sclavii înapoi. A fost momentul biruinţei finale. Marea s-a deschis înaintea poporului israelit, care a înaintat ca pe uscat, şi a înghiţit oastea semeţului faraon (14,1-31). Cărarea pe care ne conduce Dumnezeu poate că trece prin pustie sau prin mare, dar este o cărare sigură, singura cărare sigură. ÎN DRUM SPRE SINAI Drumul de la Marea Roşie la Sinai este punctat de popasuri în care ies la iveală, pe de-o parte, graba cu care poporul cădea în deznădejde şi necredinţă şi, pe de altă parte, răbdarea şi puterea călăuzitoare a lui Dumnezeu. Apele amare de la Mara s-au transformat în ape bune de băut (15,25), iar în mijlocul deşertului, poporul a primit pâine şi carne prin intervenţia nmiraculoasă a lui Dumnezeu. Porunca era ca, în fiecare dimineaţă, poporul să adune cantitatea de mană necesară ca hrană pentru o zi. Mana lăsată de pe o zi pe alta se altera. În fiecare săptămână, israeliţii au fost martorii unei triple minuni, menite a impresiona minţile lor cu privire la sfinţenia zilei a şaptea (Geneza 2,2. 3). În ziua a şasea primeau o cantitate dublă de mană, pentru că în ziua a şaptea nu cădea mană. Porţia necesară pentru ziua Sabatului, adunată din ziua a şasea, se păstra dulce şi curată, pe când, dacă ar fi fost păstrată pentru a doua zi, oricând altcândva, mana n-ar mai fi fost bună de mâncat (Exodul 16,25-30). Mana căzută din cer pentru hrănirea poporului israelit arăta spre venirea Aceluia care avea să-Şi dea viaţa pentru lume. Isus spunea: „Eu sunt Pâinea vieţii. Părinţii voştri au mâncat mană în pustie şi au murit. Pâinea care se pogoară din cer este de aşa fel, ca cineva să mănânce din ea şi să nu moară. Eu sunt Pâinea vie care s-a pogorât din cer ” (Ioan 6,48-51). Noul popas, la Refidim, se înscrie în acelaşi registru al răzvrătirii şi nemulţumirii în întâmpinarea cărora Dumnezeu vine, oferind poporului însetat apă (Exodul 17,1-7). Aici, la Refidim, Israel a parcurs noi capitole din lecţia dependenţei de Dumnezeu (17,8-16). Mâinile lui Moise, înălţate în rugăciune înaintea Cerului, s-au constituit în atitudinea care a făcut diferenţa pe câmpul de luptă, dovedind că frontul nu e doar în valea umplută cu soldaţi, ci şi pe muntele rugăciunii. După ce Moise, urmând sfatul socrului său, a delegat autoritate unor lideri ai naţiunii în vederea soluţionării problemelor ivite în rândul poporului (18,17-23), mulţimea a pornit spre Muntele Sinai. Aici avea să rămână timp de aproape un an. Noaptea, stâlpul de foc asigura protecţia divină şi, în timp ce israeliţii erau adânciţi în somn, pâinea din cer cobora liniştit peste tabără. LEGĂMÂNTUL DE LA SINAI Cu ocazia rostirii Legii Sale, Dumnezeu dorea să imprime poporului ideea că tot ceea ce era legat de slujire şi închinare înaintea Sa trebuia privit cu cel mai mare respect. Poporul s-a pregătit într-un mod solemn pentru momentul primirii Legii. Impresia desfăşurării puterii Lui Dumnezeu a fost deosebită (20,18. 19).Scurte, dar profunde şi pline de autoritate, Cele Zece Porunci cuprind datoria omului faţă de Dumnezeu şi faţă de semeni, fiind bazate pe fundamentalul principiu al iubirii: „Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, cu toată puterea ta şi cu tot cugetul tău, şi pe aproapele tău ca pe tine însuţi ” (Luca 10,27). Prima poruncă Îl prezintă pe Dumnezeu ca fiind singurul îndreptăţit la suprema închinare şi adorare, mai presus de oricine şi orice în simţămintele şi slujirea oamenilor (Exodul 20,3). A doua poruncă interzice atât închinarea la adevăratul Dumnezeu prin chipuri sau asemănări, cât şi adorarea dumnezeilor falşi (20,46). A treia poruncă înalţă maiestatea, curăţia şi sfinţenia Sa, oprind folosirea Numelui lui Dumnezeu într-un mod uşuratic sau neglijent, fără respectul cuvenit (20,7). Se aduce apoi aminte omului, în porunca a patra, de ziua de odihnă pe care Dumnezeu a instituit-o după cele şase zile ale creării Pământului, menţionând calitatea lui Dumnezeu de Creator (20,8-11). Relaţia dintre părinţi şi copii este vizată de porunca a cincea.Părinţii sunt îndreptăţiţi la o dragoste şi un respect cu totul aparte (20,12). Implicaţiile poruncii a şasea sunt multiple – tot ce tinde să scurteze viaţa, spiritul de ură şi răzbunare, gândul rău (vezi Matei 5,21. 22), nepăsarea faţă de cei în suferinţă, munca peste măsură, ce tinde să distrugă sănătatea, toate acestea intrând sub incidenţa poruncii a şasea (20,13). „Să nu preacurveşti ” (20,14) e porunca a şaptea, poruncă ce interzice nu numai faptele, dar şi gândurile şi dorinţele murdare (vezi Matei 5,27. 28). Curăţia e cerută atât în viaţa exterioară, cât şi în simţămintele tainice ale inimii. Interzicerea furtului, consemnată de porunca a opta, reclamă cinste deplină în cele mai mici amănunte ale tuturor domeniilor vieţii (20,15). „Mărturisirea strâmbă ” condamnată de porunca a noua,, înseamnă rostirea unor neadevăruri sau trecerea sub tăcere a unor adevăruri ştiute, înşelarea semenilor, vorbiri de rău sau bârfeli (20,16). Porunca a zecea loveşte la rădăcina tuturor păcatelor, oprind dorinţele egoiste – sursa tuturor faptelor păcătoase (20,17).Acestea sunt preceptele Decalogului, rostite din mijlocul tunetelor şi flăcărilor. Şi alte judecăţi izvorâte din înţelepciunea şi dreptatea infinită au fost date lui Moise, iar el trebuia să le facă cunoscute poporului. Ele se refereau, printre altele, la sclavi (21,2-11), văduve şi orfani (22,22-24), săracii poporului (20,25-27) sau întâii-născuţi (20,2830). Legile acestea trebuiau scrise de Moise şi păstrate cu grijă, ca temelie a legii naţionale. Împreună cu Cele Zece Porunci ele formau cadrul legământului lui Dumnezeu cu Israel. Poporul a întâmpinat cu entuziasm revelarea voinţei divine (24,3) şi legământul a fost ratificat (24,4-. Moise a fost chemat pe Muntele Sinai pentru a primi instrucţiuni în vederea construirii sanctuarului, în care avea să se manifeste în mod deosebit prezenţa divină (25,, poporul fiind onorat cu prezenţa Împăratului (29,43. 45). Ca simbol al autorităţii lui Dumnezeu, lui Moise i-a fost dată o versiune scrisă a Decalogului (Exodul 32,15-16, Deuteronom 9,10) pentru a fi păstrată cu sfinţenie în sanctuar. IDOLATRIA DE LA SINAI În timp ce Moise era pe munte, primind instrucţiuni din partea lui Dumnezeu, la poalele muntelui poporul a abdicat de la legământul solemn încheiat cu doar câteva zile în urmă. Aaron s-a temut să ia o poziţie categorică de partea lui Dumnezeu, care interzisese orice reprezentare a Sa, şi a făcut din aurul poporului un viţel turnat, imitând zeii Egiptului. Această purtare a dus la ruperea legământului lui Dumnezeu cu Israel. La vederea dezmăţului, Moise a sfărâmat tablele Legii (Exodul 32,19) şi, intrând în tabără prin mulţimea de petrecăreţi, a aruncat idolul în foc. Apostazia poporului a fost pedepsită: toţi cei ce s-au închinat înaintea viţelului de aur şi nu şi-au recunoscut nelegiuirea, cerându-şi iertare de la Dumnezeu, au fost ucişi (32,25-28). Prin poruncă divină, cortul care servise ca loc temporar de închinare, a fost scos „afară din tabără, la o depărtare oarecare ”, o dovadă a faptului că Dumnezeu Îşi retrăsese prezenţa din mijlocul lor (33,7). Moise, ca un adevărat lider, s-a prezentat înaintea lui Dumnezeu pentru a media refacerea legământului. Experienţa trecerii prin faţa lui Moise a „frumuseţii Domnului ” (33,18-23) a fost pentru conducătorul lui Israel o asigurare a succesului în lucrarea care-i stătea înainte. Cerând ca Domnul să ierte păcatul poporului Său (34,9), rugăciunea i-a fost ascultată. Dumnezeu a făgăduit în mod binevoitor să-Şi reînnoiască bunătatea faţă de Israel şi să facă pentru el „lucruri care n-au avut loc în nici o ţară şi la nici un neam ” (34,10-17). Întors de pe munte după patruzeci de zile şi patruzeci de nopţi, cu faţa strălucind, conducătorul avea asupra lui alte două table de piatră cu Cele Zece Porunci (34,29). Moise a fost un tip al lui Hristos. După cum primul şi-a acoperit faţa, pentru că poporul nu putea privi slava întipărită pe chipul său, tot astfel Fiul lui Dumnezeu şi-a acoperit divinitatea cu natura omenească atunci când a venit pe pământ. Sanctuarul a fost construit. „Atunci norul lui Dumnezeu a acoperit cortul întâlnirii şi slava Domnului a umplut cortul “ (40,34). Izbăvitorul îşi conducea poporul spre „ţara în care curge lapte şi miere ”. | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Temă de casă - Levitic Mar Noi 04, 2008 1:04 am | |
| Temă de casă: Levitic Termen: 29 noiembrie 2008
1.Ce concluzie putem trage din tragedia care s-a revarsat asupra familiei lui Aaron, atunci cand fiii lui au murit in conditiile folosirii focului strain? 2.Care ar putea fi relatia dintre gravitatea pacatului si intensitatea pedepsei pe care o putem desprinde din acest caz?
| |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Inspiraţie pentru tema de casă Mar Noi 04, 2008 1:07 am | |
| LEVITICUL Acţiunea celei de-a treia cărţi a lui Moise, Leviticul, numită aşa pentru că se ocupă, în special, cu aspecte legate de slujba preoţiei şi serviciul de la tabernacol, slujbă încredinţată seminţiei lui Levi, acoperă o perioadă de aproximativ treizeci de zile (Exodul 40,17; Numeri 1,1). Centrul închinării îl constituie cortul cel sfânt, numit „al întâlnirii ” dintre Dumnezeu şi poporul Său.. Clădirea, construită în aşa fel încât să se poată desface în bucăţi şi să poată fi transportată în călătoriile poporului, era de dimensiuni relativ reduse, având ceva mai mult de 17 metri lungime şi aproape 6 metri în lăţime şi înălţime. Cortul era împărţit în două încăperi, printr-o perdea frumos lucrată, şi era împrejmuit cu pânză de in, prinsă pe stâlpi de aramă. În curte, lângă intrare, se afla altarul de aramă pentru arderile de tot. Pe acest altar se ardeau toate jertfele aduse Domului, iar coarnele altarului erau stropite cu sângele ispăşitor. Între altar şi uşa sanctuarului se afla ligheanul în care preoţii îşi spălau mâinile şi picioarele ori de câte ori intrau în încăperile sfinte sau se apropiau de altar pentru a aduce Domnului jertfe mistuite de foc. În primul compartiment, Sfânta, se aflau masa pentru pâini, sfeşnicul şi altarul tămâierii. În fiecare Sabat erau aşezate douăsprezece pâini pe masă (Leviticul 24,; în sanctuar, candelele sfeşnicului ardeau continuu, iar pe altarul de aur, de două ori pe zi, dimineaţa şi seara, preotul ardea tămâie. Dincolo de perdeaua dinăuntru se afla Sfânta Sfintelor. Acolo era chivotul care adăpostea tablele de piatră pe care Dumnezeu scrisese Cele Zece Porunci, baza legământului cu poporul israelit. Capacul chivotului, numit tronul milei, era făcut din aur masiv şi pe el stăteau doi heruvimi din aur, unul la un capăt şi altul la celălalt capăt. Din acest loc făcea Dumnezeu cunoscută voia Lui: o lumină ce se odihnea asupra îngerului din dreapta însemna aprobare, iar o umbră, un nor, se aşeza pe cel din stânga pentru a exprima dezaprobarea sau respingerea. Serviciul zilnic consta din jertfele arderii de tot de dimineaţa şi seara, arderea de tămâie plăcut mirositoare pe altarul de aur şi aducerea jertfelor speciale, fără cusur, pentru păcatele individuale. În fiecare dimineaţă şi seară, un miel de un an, fără cusur, era adus ca ardere de tot pe altarul din curtea cortului, împreună cu darurile de mâncare corespunzătoare, simbolizând astfel consacrarea zilnică a naţiunii faţă de Domnul, precum şi continua dependenţă de sângele ispăşitor al lui Isus Hristos. Numai o jertfă „fără cusur ” putea fi un simbol al curăţiei desăvârşite a Aceluia care avea să Se ofere ca „Miel fără cusur şi fără prihană ” (1 Petru 1,19). Apostolul Pavel ne atrage atenţia asupra acestor jertfe, ca fiind o ilustrare a ceea ce trebuie să ajungă urmaşii lui Hristos: „Vă îndemn, dar, fraţilor, pentru îndurarea lui Dumnezeu, să aduceţi trupurile voastre ca o jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu: aceasta va fi din partea voastră o slujbă duhovnicească “ (Romani 12,1). Şi noi trebuie să facem închinarea vieţilor noastre cât mai perfectă cu putinţă. SISTEMUL DE JERTFE Jertfele de animale erau cunoscute încă de pe vremea păcatului săvârşit în Eden, dar sistemul ceremonial instituit de Dumnezeu şi consemnat de cartea Leviticul arată mai clar spre Salvatorul lumii. Sângele turnat pe coarnele altarului, stropit înaintea perdelei sau în Sfânta Sfintelor, înaintea chivotului, arăta poporului relaţia strânsă dintre păcat şi sacrificiu. Serviciul de la sanctuar era simbolic: el prevestea lucrurile mai bune care vor veni. Înţelese corect, ceremoniile de la cortul întâlnirii, îl conduceau pe om la Dumnezeu şi transmiteau lecţii despre seriozitatea păcatului, necesitatea mărturisirii lui, însemnătatea Legii divine, sfinţenia lui Dumnezeu şi marea Sa iubire pentru omul căzut, precum şi despre pregătirea necesară pentru a sta în prezenţa Lui. Una dintre cele mai importante lecţii transmise de sistemul jertfelor a fost cea privitoare la sfinţenie. Într-adevăr, aceasta este tema majoră asupra căreia se concentrează fiecare capitol. Trebuia ca preoţii să fie sfinţi, vieţile lor să fie deasupra oricărei umbre de suspiciune, hrana poporului să fie curată, până şi îmbrăcămintea trebuia să simbolizeze sfinţenia. Se cerea ca sacrificiile oferite să fie perfecte, fără defecte. Sanctuarul era sfânt, uneltele erau sfinte şi ele. Nimic din ce ar fi putut profana cortul nu era acceptat. Oricine sau orice intra în legătură cu sanctuarul trebuia să fie impecabil. Porunca repetată a lui Dumnezeu a fost „Fiţi sfinţi, căci Eu sunt sfânt ” (11,44-45; 19,2; 20,7. 26). Leviticul este Evanghelia în embrion. Cu el, Noul Testament poate fi mai bine înţeles; fără el, părţi din Evanghelii şi Epistole sunt cufundate în întuneric. Hristos ca Preot, ca Mare Preot, ca Miel al lui Dumnezeu, ca Jertfă pentru păcatele noastre, al cărei sânge a fost pe altar, ca Pâine coborâtă din cer, ca Lumină a luminii, jertfa Sa ca tămâie de miros plăcut lui Dumnezeu, toate acestea ar fi mai puţin înţelese fără lumina pe care Leviticul o revarsă asupra lor. TIPURI DE JERTFE a) Arderile de tot (Leviticul 1,3-17; 6,8-13) Întreaga jertfă era consumată pe altar. Consacrarea totală în faţa lui Dumnezeu era simbolizată de arderea în întregime a jertfei. Pe altarul din curtea cortului era adus ca jertfă, în fiecare dimineaţă şi seară, câte un miel (Exodul 29,38-42; Numeri 28,3-. b) Jertfa de mulţumire sau de pace (Leviticul 3,1-17; 7,11-34; 19,5-8; 22,21-25) Era acceptat orice animal (nu şi păsări) fără cusur, dintre cele ce se aduceau ca jertfă, indiferent de vârstă. După uciderea victimei şi stropirea sângelui ca ispăşire pentru păcat, grăsimea animalului era arsă pe altar. Restul era consumat de către cel ce aducea jertfa, împreună cu prietenii lui, arătând spre legătura de prietenie dintre Dumnezeu şi poporul Său. Sacrificiul era adus ca recunoştinţă pentru binecuvântări neaşteptate şi ca expresie a dragostei pentru Dumnezeu. c) Jertfa de ispăşire (Leviticul 4,1-35; 6,24-30) Adusă pentru păcatele involuntare, jertfa era diferită în funcţie de responsabilitatea individului. Nici un israelit nu avea o poziţie prea influentă sau prea neînsemnată pentru ca păcatul său să fie ignorat. Un bou tânăr era adus ca jertfă pentru marele preot sau pentru întreaga comunitate, un ţap pentru conducător şi o iadă pentru un om de rând. Cei săraci puteau veni cu o turturea sau cu un porumbel, iar în cazuri extreme cu o cantitate mică de făină – echivalentul unei raţii zilnice de hrană. d) Jertfa pentru vină (Leviticul 5,14-19; 7,1-7) Atunci când omul se făcea vinovat înaintea lui Dumnezeu de neglijarea aducerii primelor roade, a zeciuielii sau a altor jertfe cerute, porunca divină era ca, pe lângă restituire, să fie şi un sacrificiu. Când păcatul de care se făcea vinovat fusese făcut împotriva unui semen, pe lângă suma sau obiectul de care l-a deposedat, se adăuga o cincime din preţul lui, plus jertfa. Această jertfă costisitoare îl făcea conştient de plata păcatului. e) Jertfa de mâncare (Leviticul 2,1-16; 6,14-23) Era singura jertfă care nu implica sacrificarea unui animal, ci se constituia, în principal, din produse ale pământului. Că nu era adusă pentru păcat sugerează jertfa însăşi şi ritualul legat de aducerea ei. Ea însoţea arderea de tot şi jertfa de mulţumire, nefiind adusă niciodată singură. Toate acestea a vrut Dumnezeu să le dezvăluie poporului Său cu privire la jertfe. El dorea ca israeliţii să înţeleagă gravitatea păcatului şi nevoia jertfei de sânge pentru ispăşire, dar Israel a pervertit în mare măsură planul lui Dumnezeu. Ei au început să considere sacrificiile un mod de a plăti pentru posibilitatea de a păcătui la nesfârşit. În loc ca jertfele să le îndrepte mintea spre Mielul lui Dumnezeu, cercul s-a închis, formându-se un sistem în care jertfa a devenit scop în sine, sistem condamnat de Dumnezeu (Isaia 1,1; Amos 5,22; Mica 6,6-. NADAB ŞI ABIHU Aaron a avut patru fii: Nadab, Abihu, Eleazar şi Itamar. Lor le-a fost încredinţată slujba de preoţi. După Moise şi Aaron, conducătorul poporului, respectiv marele preot, fiii lui Aaron ocupau cele mai înalte poziţii în Israel şi se bucurau de multe privilegii. Ei au auzit vocea Domnului, au fost cu Moise şi cu Aaron pe muntele lui Dumnezeu, îngăduindu-li-se ca, împreună cu cei şaptezeci de bătrâni, să privească slava divină (Exodul 24,911). Nadab şi Abihu au fost favorizaţi, dar nu s-au dovedit ascultători în totul. Puţin înainte de evenimentul consemnat în capitolul 10, ei au petrecut o săptămână în studiu şi meditaţie spirituală, pregătindu-se pentru ziua în care îşi vor începe slujba la sanctuar (Leviticul 9,31-33). L-au asistat pe tatăl lor pe când aducea jertfele cerute de Dumnezeu şi „i-au adus sângele jerfei ” (9,9). Au fost martori la serviciul special al dedicării şi ei însuşi au fost unşi cu sânge sacrificial. Ştiau care sunt cerinţele slujbei lor. [/size] |
|
Ultima editare efectuata de catre Admin in Mier Noi 19, 2008 4:37 pm, editata de 2 ori | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study Mar Noi 04, 2008 1:08 am | |
| continuare Toate acesta fac ca păcatul lor să fie mai mare. N-au avut nici o scuză. Când a venit momentul slujbei, au făcut un lucru pe care Domnul, Dumnezeul lor, „nu li-l poruncise ” (10,1). Au folosit foc obişnuit pentru arderea tămâiei pe altarul de aur, în loc să folosească focul sfânt, pe care-l aprinsese însuşi Dumnezeu şi despre care poruncise să fie folosit în scopul acesta. Pentru păcatul „focului străin ”, un foc a ieşit de la Domnul şi i-a mistuit. Aaron a tăcut.
Nu trebuia să lase să se înţeleagă, prin nici un fel de manifestare a durerii, că ar simpatiza cu păcatul fiilor lui. Porunca ce interzicea consumul băuturilor alcoolice (10,8-11) sugerează cauza păcatului fiilor lui Aaron. Consumul băuturilor alcoolice are ca efect tulburarea minţii şi pervertirea obiceiurilor, împiedicându-i pe oameni să facă deosebire între sacru şi profan. Decretul lui Dumnezeu de interzicere a consumului de alcool se aplică fiecărui urmaş al lui Hristos. Apostolul Petru declară: „Voi sunteţi o seminţie aleasă, o preoţie împărătească, un neam sfânt, un popor pe care Dumnezeu Şi l-a câştigat ca să fie al Lui …” (1 Petru 2,9). HRANĂ CURATĂ ŞI HRANĂ NECURATĂ Faptul că Dumnezeu a plătit un preţ atât de mare pentru salvarea omului este indicatorul valorii pe care o are omul în ochii Creatorului său. Dumnezeu este preocupat de tot ce ne priveşte (Luca 12,7) şi doreşte ca omul să aibă parte de tot ce e mai bun (Psalmii 81,16; 147,14). Cel ce a creat totul ştie, în atotcunoaşterea Sa, ce este mai bine pentru fiinţele pe care le-a creat. Dumnezeu a dat omului un corp minunat (Psalmi 139,14), cu multe părţi delicate care, pentru a funcţiona optim, trebuie ferite de orice abuz. Deşi „omul dinăuntru ” – spiritul şi valorile spirituale – merită toată atenţia noastră, neglijarea sănătăţii trupului va duce la pierderi inestimabile. Este cât se poate de greşită filozofia medievală care mortifica trupul în beneficiul sufletului. Consumul de alcool şi hrana nesănătoasă îmbolnăvesc trupul şi Scriptura ne avertizează: „Nu ştiţi că trupul vostru este Templul Duhului Sfânt, care locuieşte în voi şi pe care L-aţi primit de la Dumnezeu? ” „Dacă nimiceşte cineva Templul lui Dumnezeu, pe acela îl va nimici Dumnezeu; căci Templul lui Dumnezeu este sfânt şi aşa sunteţi şi voi ” (1 Corinteni 6,19; 3,17).
Legile din domeniul alimentaţiei nu sunt arbitrare, menite să-i răpească omului plăcerea gustului. Mai degrabă au fost date cu scopul menţinerii sănătăţii şi redobândirii ei. Principiile care au adus sănătate şi vigoare acum 3500 de ani au acelaşi rezultat şi azi. Dumnezeu nu S-a răzgândit (Maleahi 3,6) şi, e sigur, nici animalele declarate atunci necurate (Geneza 7,2, Leviticul 11) nu şi-au schimbat între timp natura.
[b]SĂRBĂTORILE a. Sabatul
Ziua de odihnă, hotărâtă de Dumnezeu la creaţiune (Geneza 2,2-3), a căpătat şi sensul sărbătoririi săptămânale a eliberării din Egipt (Exodul 31,13; Deuteronom 5,12-15). În ziua de Sabat erau jertfiţi doi miei, dimineaţa şi seara, pe altarul arderii de tot din curtea sanctuarului (Numeri 28,9,19). b. Paştele şi Sărbătoarea Azimilor
Sărbătorit în ziua a 14-a a lunii Abib, prima lună în calendarul religios evreiesc (Exodul 12,2), Paştele era cea mai însemnată dintre toate sărbătorile lui Israel. Scopul afirmat al respectării Paştelui era de a le aminti anual israeliţilor de intervenţia miraculoasă a lui Dumnezeu în favoarea lor, cu ocazia eliberării din Egipt (Exodul 13,3-4; Deuteronom 16,1). Fiecare familie păstra o amintire vie a semnificaţiei sărbătorii, mâncând pâine nedospită (Exodul 12,15). Ritualul, prin care preotul legăna snopul înaintea Domnului, arăta spre recunoaşterea binecuvântării lui Dumnezeu, manifestată în belşugul roadelor pământului. De asemenea, Paştele arăta înainte, spre „Mielul lui Dumnezeu“ care avea să fie jertfit pentru păcat. Nici un os din trupul lui Hristos nu a fost frânt la cruce (Ioan 19,36), nici un os al mielului pascal nu trebuia frânt (Exodul 12,46; Numeri 9,12). Mielul trebuia jertfit la sărbătoarea Paştelui şi mâncat în aceeaşi noapte (Exodul 12,6-10), Hristos a murit în timpul Paştelui (Ioan 19,14). Curgerea sângelui însemna salvare de la moarte (Exodul 12,13), sângele lui Hristos a curs pentru iertarea păcatelor noastre, a căror plată era moartea (Romani 6. 23: 3,25). Jertfa de Paşte era un miel (Exodul 12,3), Hristos a fost „Mielul lui Dumnezeu ” (Ioan 1,29). Mielul trebuia să fie fără cusur (Exodul 12,5), Hristos a fost fără păcat (1 Petru 1,19). Carnea mielului trebuia consumată (Exodul 12,7), tot astfel şi noi trebuie să ne împărtăşim din trupul Lui (Ioan 6,51). c. Cincizecimea Sărbătoarea Cincizecimii, numită şi a Săptămânilor, se celebra în a cincizecea zi după prezentarea snopului legănat şi marca sfârşitul secerişului. Era ziua în care poporul venea cu bucurie înaintea Dumnezeului său, Cel ce îi dădea daruri minunate. În bucuria belşugului său, israelitul nu trebuia să-l uite pe cel sărac (Leviticul 23,22). d. Anul Nou Luna a şaptea marca începutul anului civil. În prima zi a acestei luni se sărbătorea Praznicul Trâmbiţelor (Leviticul 23,23-25) şi se aduceau jertfe suplimentare (Numeri 29,1-6). e. Ziua Ispăşirii Această sărbătoare era cea mai solemnă a întregului an religios. În acea zi, cel ce oficia slujba era marele preot. Celorlalţi preoţi nu li se permitea nici măcar intrarea în sanctuar; ei se identificau cu adunarea. Pentru această ocazie deosebită, însuşi marele preot dezbrăca veşmântul lui şi se îmbrăca în in alb. Ca ardere de tot aducea doi berbeci pentru adunare, un viţel ca jertfă de ispăşire pentru el însuşi şi doi ţapi ca jertfă de ispăşire pentru popor. Unul din cei doi ţapi era adus ca jertfă pentru adunarea lui Israel. Marele preot intra în Sfânta Sfintelor şi stropea cu sângele jertfei capacul ispăşirii, deasupra tablelor Legii. În felul acesta, Legea, care cerea viaţa păcătosului (Romani 6,23), era satisfăcută. Aceasta era singura dată în an când marele preot intra în Sfânta Sfintelor. În calitatea sa de mijlocitor, el lua asupra sa păcatele poporului şi ieşea din sanctuar. La uşa tabernacolului îşi punea mâna pe capul ţapului „de trimis ” şi mărturisea asupra lui „toate fărădelegile copiilor lui Israel ”, „punându-le pe capul ţapului “ (Leviticul 16,21). Când ţapul era trimis în pustie, se socotea că, o dată cu el, păcatele au fost îndepărtate pentru totdeauna de la popor. Acest ritual simbolic indică spre lucrarea de Mare Preot a lui Isus Hristos. „Punctul cel mai însemnat al celor spuse este că avem un Mare Preot, care S-a aşezat la dreapta scaunului de domnie al Măririi, în ceruri, ca slujitor al Locului prea Sfânt şi al adevăratului cort, care a fost ridicat nu de un om, ci de Domnul ”. „Şi tocmai un astfel de Mare Preot ne trebuia: sfânt, nevinovat, fără pată, despărţit de păcătoşi şi înălţat mai presus de ceruri, care n-are nevoie, ca ceilalţi mari preoţi, să aducă jertfe în fiecare zi, întâi pentru păcatele sale apoi pentru păcatele norodului, căci lucrul acesta l-a făcut o dată pentru totdeauna, când S-a adus jertfă pe Sine Însuşi ” (Evrei 8,1-2; 7,26-27). În felul acesta, prin slujbele de la cortul întâlnirii, poporul era învăţat zilnic marile adevăruri referitoare la moartea şi slujirea Domnului Hristos, iar o dată pe an, mintea tuturor era îndreptată spre evenimentele finale ale marii controverse dintre Hristos şi Satana, când Universul va fi curăţat deplin de păcat. f. Sărbătoarea Corturilor Era ultima sărbătoare a anului religios iudaic, sărbătoare care se întindea pe o perioadă de şapte zile, timp în care evreii locuiau în corturi, amintindu-şi de vremea şederii lor în pustie. Sărbătoarea era însoţită de numeroase arderi-de-tot. În cele şapte zile erau jertfiţi, în total, şaptezeci de viţei. Pe lângă aceştia, în fiecare zi, alţi paisprezece miei şi doi berbeci erau aduşi înaintea Domnului împreună cu jertfele de mâncare şi băutură corespunzătoare. g. Anul Sabatic A intrat în vigoare când israeliţii au pătruns în Canaan (Leviticul 25,1-7). Respectându-l ca an de odihnă al pământului, la fiecare al şaptelea an ei lăsau câmpul nesemănat şi via neculeasă. Roadele care creşteau de la sine erau consumate de proprietari, slujitori, străini şi animalele sălbatice. h. Anul Jubiliar După ce Anul Sabatic era ţinut de şapte ori (49 de ani), urma Anul Jubiliar sau Anul de veselie, un an de eliberare, în care pământurile reveneau proprietarilor originari, iar sclavii erau puşi în libertate. Capitolul 26 al cărţii este o profeţie condiţionată. El descrie binecuvântarea divină ce se va revărsa asupra poporului în cazul ascultării de Dumnezeu şi pedeapsa pentru nesupunere. Cu porunca zeciuielii, cunoscută de pe vremea lui Avraam (Geneza 14,2), se încheie „poruncile pe care le-a dat lui Moise Domnul pentru copiii lui Israel, pe Muntele Sinai ” (Leviticul 27,34). În toate normele şi ceremoniile comunicate de Dumnezeu poporului prin Moise şi adunate în paginile cărţii Leviticul, omului i s-a arătat lucrarea de împăcare a Fiului lui Dumnezeu, care a luat asupra Sa păcatele noastre şi, murind pentru noi, ne-a tămăduit „prin rănile Lui ” (Isaia 53,5).[/b] | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Tema pentru acasa - predare Dum Noi 23, 2008 3:55 pm | |
| Tema pentru casa de la Geneza si Exod se preda in data de 29.11.2008. Doresc sa mentionez ca cei care nu vor preda tema in data mentionata vor avea trecut punctajul 10 din oficiu. | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Predare tema Geneza, Exod si Levetic Mier Dec 03, 2008 11:06 pm | |
| Tema pentru Geneza, Exod si Levetic trebuie predata pe data de 13 decembrie 2008. Atentie!!! Nu se mai amana! | |
| | | Admin Admin
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Cluj - Bucuresti Data de inscriere : 14/10/2008
| Subiect: Testul pentru cartea Numeri Mier Dec 03, 2008 11:07 pm | |
| Testul din cartea Numeri se va da in data de 13 decembrie 2008. Nu se mai amana! | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Studiu Biblic...Bible study | |
| |
| | | | Studiu Biblic...Bible study | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |
|